Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettstress-och-utbrändhet
Läst 2179 ggr
wimla01
0

Vad är på tok?

Hej!

Jag är en tjej som går på högstadiet i skolan och har väl inte alltid varit så skolintresserad men det har funkat rätt bra en då.

Nu på sista månaderna så har skolan känts sjukt tung och jobbig och det är knappt så jag kommer ur sängen på morgonen.

Jag har ingen energi och är nästan alltid trött.

Jag ser skolan som nånting riktigt jobbigt och jag antar att det inte ska vara så.

Jag är inte ledsen eller så utan har bara ingen ork , när jag är i skolan väntar jag bara på och få åka hem.

Vad kan detta bero på?

Jag har ofta en ständig huvudvärk som får mig och må ännu sämre , har varit till läkaren med detta.

Jag är också koffeinberoende.

Kanske ska säga att detta är första året med betyg och vi har nationella prov hela vårterminen men jag vet inte dock om detta påverkar?

Tacksam för svar och tips!

/Wilma

Ceratico
1

Det låter som att du helt enkelt är skoltrött :)

Lojs
1

Äter du någon vitamin d? Om man inte åkt utomlands eller tar d-vitamin så är depåerna helt uttömda vid den här tiden på året och i alla fall tröttheten kan vara relaterad till det.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

wimla01
0

Nej inget kosttillskott alls , hälsokost som tex , Life brukar väl ha sånt?

wimla01
0

Utomlands har jag heller inte varit

Lojs
0

#2 Ja, finns på apotek, hälsokost och i vanliga mataffärer, de som är på apotek och i mataffärer har ganska låg dos bara. Jag brukar beställa på nätet av ren lathet. =)

D-vitamin är något alla svenskar borde äta under vinterhalvåret om de inte åker utomlands, det kan ligga bakom vintertrötthet, vinterdepressioner och hjälper immunförsvaret så att man klarar sig bättre mot vinterförkylningarna. 
Jag som inte är ute i solen så mycket på sommaren (väldigt känslig hy) äter d-vitamin nästan året om.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

wimla01
0

Ska absolut prova! Tack för tipset Lojs! :)

Lojs
0

Inga problem, hoppas verkligen det hjälper dig!

Medis på akvariefisk.

wimla01
0

Jag hittade D-vitamin tillskott i medicinskåpet hemma , är det nå som vet att dom här är bra?

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=213894

Lojs
0

#8 Jo, de ser bra ut, väldigt låg dos bara.

Medis på akvariefisk.

Lojs
0

Här finns mer info om d-vitamin http://www.kostdoktorn.se/d-vitamin

Medis på akvariefisk.