Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettpsykisk-hälsa-ohälsa
Läst 2020 ggr
[elmaek]
0

Få tillbaka energin, hur?

Har någon bra tips på hur man får tillbaka orken och energin? Är helt slut fast jag sover bra!

Försöker komma ut dagligen på rejäla promenader men det är inte lätt så det blir mest små rundor med hunden.. vilket inte räcker alls.

Jag må älska min smartphone men den stressar mig när alla hör av sig varje dag. Då är det en hund som ska aktiveras, vänner som ska ha svar osv osv. Funderar starkt på att återgå till min knapptelefon och få bort stressen av att alltid vara uppkopplad till Facebook osv. Och svara mina vänner på Facebook när jag sitter vid datorn, eller så får dom ringa/smsa.

Funderar även på att skapa rutiner i mitt liv. Lägga mig en viss tid, vakna samma tid varje morgon och komma ut på rejäla rundor så jag får frisk luft. Datorn används till att söka jobb och Facebook och diverse andra sidor används när jag är nöjd med jobbsökandet.

Äta regelbundet och dricka mer vatten också..

Tror ni det skulle fungera att få tillbaka sin energi? Koppla bort energitjuvar, tänka mer på mig själv och vara just okontaktbar och tänka på kosten?

Anna-Helga
0

Ljusterapi, healing, Meditation eller yoga?

jossa5
1

Låter som du har en jättebra plan där! Rutiner är alltid bra, och sen inte vara tillgänglig jämt. Man behöver inte vara det! Man måste ju orka med sig själv och allt annat med.

Kör på med din plan tycker jag. Om det inte skulle funka så märker du ju det ganska snabbt ändå. Men det kommer nog vara skönt att inte alltid vara uppkopplad via telefonen.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[elmaek]
1

#1 Ljusterapi och healing får jag läsa på om.. finns det någon iFokus sidan för det? :)
Meditation körde jag mycket med förut så ska absolut börja med det igen! Jag tände ljus, och satt i mörkret på min yogamatta.. var härligt! Yogan ska jag börja med så fort jag vågar… Opererades för 3 veckor sedan och överansträngde mig så det vart komplikationer men så fort jag har läkt lite mer så ska jag börja med det igen!

#2 Ja, det känns som en väldigt bra plan! Har ju fullt upp med att just finna ett jobb och att ha energi åt det + intervjuer är rätt krävande. Har märkt på senaste att min hjärna inte alls hänger med, är rätt seg och utmattad så en paus från internet och daglig prat med vänner kan verkligen behövas!

Anna-Helga
0

Healing iFokus finns, där kan de en hel del om meditation också! :)

[elmaek]
0

#4 Tack! :)

Maria
0

#0 Jag tycker att din egna strategi verkar väldigt bra.

Ta bort allting i tillvaron som skapar stress och gör att du känner dig pressad.

Att dessutom börja äta och dricka regelbundet kommer säkert att göra susen…😉

/Maria

[elmaek]
0

#6 Tack för feedback! 🙂