Bygga upp "vänsterhändhet"
Jag är högerhänt men jag skulle vilja ha mer kontroll i vänster hand, finns det övningar jag kan göra eller pilla med något då jag sitter ned för att få mer kontoll eller är det helt enkelt att börja använda vänstern mer?
testa med småsaker, lyft glaset med vänster istället, träna skriva ditt namn, vardagliga saker.
börja smått och sen jobba dig uppåt
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Tvingas man att använda vänster hand p g a skada i den högra, kommer man på en massa småsaker att lära vänstern.
Borsta tänderna, skruva upp kranen, kamma sig, knäppa knappar, låsa upp dörren, skära bröd, ta ut mat ur kylen, stryka kläder, vattna blommorna, torka av diskbänken, sopa, dammsuga etc.
Det är inga tunga grejer, men ovant i början.
Okej tack, småsaker helt enkelt. Hade varit bra att kunna, jag kan ge hunden godis med vänster utan problem och det är för att jag har tränat upp det

Använd musen med väster hand.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jag lärde mig att borsta tänderna med vänster hand för några år sedan, så att jag kunde sitta framför datorn samtidigt. Det tog inte alls lång tid att lära sig och nu borstar jag lika bra med vänster hand som med höger. :)
#5 Haha det är praktiskt :p
Jag är inte helt "lam" i vänster hand för jag kan göra vissa saker även fast de känns konstigt :p
#6 så är det för mig fast med höger hand. Gör troligen det mesta med vänster så en del saker känns konstiga att göra med andra handen. Dock styr jag datormusen utan problem med höger. Insåg rätt snabbt redan på datorlektionerna i skolan att det skulle bli jättejobbigt att hela tiden behöva ändra inställningarna på musen med mera så fort man kom till en offentlig dator eller krångla med någon kompis datormus, så valde ganska omgående att lära mig hantera just den biten med höger. Alltså: Vänsterhänt i allt annat utom datorer. 😃
#7 Haha jag är typ höger i allt annat än att mata hunden med godis xD