Benvärk
Har nu i några år fått lite då och då så himla ont i antingen båda eller bara ett av mina ben, men oftast är de bara ett när jag nu väl får det och för varje gång är det oftast aldrig samma ben. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, men typ som växtvärk fast ändå inte, utan oftast börjar smärtan från en punkt i antingen vaden eller låret som de sedan strålar ifrån sig smärta, ja de typ ilar.
Har trott det är ifrån att jag sovit dåligt, kyla, eller vattenbrist men nu har jag kunnat utesluta dem.
Smärtan kan komma helt plötligt. Har nu haft det rätt mycket dem senaste veckorna och det går oftast inte över av sig själv utan antingen tar jag en värktablett eller sätter en värmekudde på och så försvinner det, men när man vaknar mitt på natten av sån obeskrivlig smärta så är man ju oftast väldigt trött, så att börja värma upp en värmekudde är ju inte högst upp på listan och att proppa i sig värktabletter var och varannan dag känns inte heller sådär jätte bra.
Har någon liknande problem och/eller vet någon vad detta kan bero på?

Det finns elektriska värmedynor, se om du kan köpa en sådan.
Magnesiumbrist kan leda till kraper i vaderna (händer ofta om man går över till LCHF-kost). Man kan köpa Mg på apoteket.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Hur står det till med d-vitaminen?
Restless Legs?
#2 kan vara en vitamin jag borde få i mig lite mer faktiskt
#3 nje symtomen stämmer inte riktigt in förutom att smärtan sprider sig i hela benen. Men man vet ju aldrig, ska ha det på minnet när det kommer igen :)

Det är svårt att gissa orsak till din smärtan utan att veta din ålder och hur du rör dig om dagarna. Det är så mycket beroende av belastning, blodcirkulation, leder, nerver m m som kan orsaka smärta. Berätta gärna lite om vad du gör om dagarna.
jag är 19 år, tycker inte att jag rör mig överdrivet mycket och inte för lite heller, knallar omkring i skolan (till lektioner) kommer hem och vilar, går och tränar oftast varje dag dock har jag varit lat med det i nån vecka så blivit lite mer sällan, springer då oftast på bandet först och sen gör olika styrke övningar. har även börjat åka snowboard så gör det varje dag nu med. Sen är det väll inte så mycket mer om man inte ska räkna med dem gångerna man tex. ska till toan, köket eller liknande. Resten av tiden ligger jag väll mest i sängen:)

#6 Det verkar vara full rulle och många olika aktiviteter. Är det inte så att nya aktiviteter som t ex snowboardåkning kan ge smärta på grund av annan belastning än tidigare? Du verkar ju ha dragit igång väldigt intensivt med det.
#7 har åkt det sen jag var ca 11år så att sådär jätte nytt är det ju inte utan har bara börjat åka lite mer än innan. Har haft sånhär smärta i några år med, kan minnas ungefär 3-4 år tillbaka och då var jag inte lika aktiv så tror faktiskt inte det har så mycket med rörlighet att göra..