Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1940 ggr
Snurpan83
0

Förkyld/snorig året om

Hej alla!

Vet inte riktigt om jag hamnat på rätt sida, men jag provar!

Jag är (som rubriken lyder) förkyld/snorig året om. Värst är det när jag ska sova för jag blir alltid igentäppt när jag ligger ner. Vilket är obehagligt och jag blir supertorr i munnen..

Ett tag använde jag nässpray, alldeles för länge, och blev ett tag täppt för det. Sen fick jag råd på apoteket att använda ett nässpray som inte var "farligt" att använda under en längre tid (Desonix) men tycker inte den hjälper längre..

Jag har testat mig för allergier och är då allergisk mot timotej (gräs) och lite mot pollen.

Jag ha blivit så van vid detta att jag inte ens sagt nåt till min husläkare.. vilket jag borde göra..

Jag gör av med mängder av pappersnäsdukar varje månad..

Nån som känner igen sig? Tips? Råd?

Hanna
0

Äntligen någon som har det som mig!
Upplever att jag behöver snyta mig flera gånger om dagen, täppt i näsan när jag sovit osv.
Hoppas verkligen att någon mer känner igen sig eller kanske rent utav vet vad det är. 👍

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

OlgaMaria
1

Svarade inne på Allergier i Fokus. Men det första jag tänker på är kvalsterallergi.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Mustangcab]
0

Har du försökt med nasonex som är ett receptfritt kortisonspray. Hjälper det med detta så har du någon form av allergi.

Snurpan83
0

#3 Inte prövat Nasonex.. eftersom jag behöver nässpray nästan varannan kväll så måste det vara nån som inte är "farlig" att använda i längden..

Intehärutandär
0

Provat att skölja ur bihålorna ordentligt?

Snurpan83
0

#5 Näe, aldrig.. Det låter läskigt och ont :/

[Thiah]
0

Är det inte så att om man missbrukat (använt alldeles för länge) nässpray så kan man bli kroniskt täppt?  

Ha huvudet högt upp när du sover. Jag har två kuddar under huvudet varje natt (är gravid svullen i slemhinnorna) och det hjälper.

[Mustangcab]
0

Nasonex är en kortisonspray. Den hjälper enbart om du har någon allergi. Mitt förslag är att du provar den en vecka och om den hjälper kontaktar sjukvården.

Snurpan83
0

#7 Jo, det kan hända.. Jag har knas med min nacke så kan inte sova högt. Har redan två kuddar (en tempur och en ganska smal ovanpå) och mer tål inte nacken..