Smärta i armhålan vänster sida.
Vet inte om jag är på rätt forum nu men det har ju lite med hälsan att göra.
Under en längre tid har jag känt smärta från vänstra armhålan nån gång då och då. Jag har försökt känna om det skulle va något där men jag jag klämmer och känner så känns det helt som vanligt och det gör inte ondare om jag är där och trycker.
Om jag gör något väldigt hastigt typ som att jag blir skrämd och rycker till så brukar jag få väldigt ont i magen, som magknip typ, också på vänster sida.
Att tillägga är att jag har en ledskada i min vänstra axel som gör att jag är ganska svag. Vet inte om det har nåt med de att göra.
Om det är nån som är lite kunnig så tar jag gärna emot förklaringar till min smärta i armhålan, känns lite obehagligt. tack på förhand!
Kan det hända att du ligger och sover på den sidan? Dvs så att trycket ger smärtan?
När jag hade ont i min fick jag höra att det var en körtel som smärta, och att det inte var någon fara med det. Bara att vänta ut.
Man har ju väldigt mycket lymfkörtlar just i armhålorna så det kan mycket väl vara en ömmande sådan nu i infektionstider.
/Maria
jag ligger oftast å sover på magen, men hur jag sover när jag är i djupsömn har jag ingen aning om! ;p haha.
#3 - Okej, så jag behöver inte vara orolig då alltså? :) En kompis lurades med mig å sa "du kanske har cancer" å då bli man ju lite nojjig! haha
Jag kollar alltid upp "skum" smärta nuförtiden. Mamma åkte in för magont och misstänkte ev gallsten-hon hade cancer i hela kroppen. Hellre kolla upp smärta en gång för mkt än en gång för lite.
min hemsida: http://www.piggieville.n.nu
Hej, har samma problem och hittade ditt inlägg när jag sökte på smärta i armhålan. Kom du fram till något eller gick det bort efter ett tag? Har också fått höra om cancer men känner ingen knöl! Tack på förhand!
#6 Så tråkigt att höra att du har ont.. för mig försvann det, kommer tillbaka nån gång emellanåt men jag kollade inte upp det eller så. Har haft problem med lymfkörtlarna i magen tidigare så det är nog ganska troligt att det även är lymfkörtlarna i armhålan som spökar..
Hoppas att det löser sig för dig och om du känner dig osäker så kan du ju boka in en tid hos din läkare.
Kolla upp det för säkerhetsskull. Har haft samma känsla och undersökt det ordentligt. Var en muskelinflammation som jag ska vara aktsam med, för den kommer tillbaka med jämna mellanrum och gör väldigt ont.