My brain f**s me o.O
Ni känner alla till uttrycket Deja vu? Jag har haft problem med det…
I över 3 år så har jag helt random under dagen, om det så är när jag jobbar, sitter och ritar eller bara pratar med någon fått känslan av deja vu.
Kanske låter kul för er men det är att många av fallen så brukar jag snabbt efter det få stark huvudvärk, snurrig och ibland illamående… En gång blev det så illa att jag spydde… Visst att värken går över snabbt men jag blir ju endå orolig…
Är det hjärnspöken eller är det något verkligt som går att förklara? Kom hjärna med hjälp om ni vet :(
Har du sökt läkare för dom här besvären?
spontant tycker jag det låter som migrän med aura
har du inte sökt läkare så är det en god idé att göra det för det är inte normalt det du beskriver

Jag hörde en teori på deja vu en gång. Det gick ut på att syninformationen från det ena ögat når hjärnan nån nanosekund innan informationen från det andra ögat, och därför uppfattar med det som "har jag inte sett detta innan".
Om du dessutom får huvudvärk efteråt kan det mycke väl vara en migrän. Min migrän kommer ofta pga starkt ljus, så den typen av huvudvärk kan triggas "genom ögonen".
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Låter som det kan vara vätskebrist, stress eller sömnbrist alt nån näringsbrist (mineral, vitamin etc) lågt blodtryck eller liknande.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jag får kolla med min psykolog nästa gång jag ska dit…
Huvudvärk med illamående brukar kunna vara migrän. Jag tycker att du ska ta upp det med din läkare för det finns bra medicinering.
Angående Deja vu så är det ett ganska vanligt fenomen. Finns olika teorier men vår hjärna är så komplex så det är inte så konstigt att vi ibland får märkliga upplevelser.
/Maria
Exakt sådär hade jag också förut, började alltid med känslan av Deja Vu och sen väldigt snabbt efter extrem huvudvärk och illamående. Ibland tappade jag synen eller fick flimmer för ögonen. Migrän med Aura var det i mitt fall.
Hade det mycket i tonåren men sen har det i princip försvunnit. Jag fick tabletter utskrivna av en läkare som jag kunde ta när jag började få "känningar". 🙂
Jo det du säger om synen glömde jag… Fast att det blir suddigt har inte hänt på nått år nu..
#7 Du borde helt klart ta upp det med läkare 🙂
MEEEEEN!!! Skulle sätta mig och spela Portal 2 på datorn så kommer Dv:n tillbaka-.- Jag ser i huvudet hur någon kommer in genom dörren och tar ut mig vänligt. Sen dyker nått upp om att jag är på en fest som plötsligt börjar plockas ner väldigt fort. Det slutade med att jag gick sida vid sida med nån kompis glad på gatan med var sin dricka i handen… Allt detta hände på några sekunder i mitt huvud när jag skulle starta spelet… Sen kom värken, yrseln och paniken… Jag börjar få väldigt nog av detta TT^TT
DU går ju hos en psykolog så jag tycker absolut att du ska ta upp det med honom/henne.
/Maria
Jag går inte där längre… Var så missnöjd med förra besöket så att jag slutae..
Kan du inte byta till någon annan?
/Maria
det är bara en massa jobb… Skulle jag be om en ny så skulle det bara uttredas och en massa sånt… Sen när jag frågade om saken hemma så sa de att han inte var den tyden av psykolog:/
Du kan väl välja att gå till vilken psykolog du vill. Kolla upp så att de är anslutna till försäkringskassan.
/Maria
Får se vad jag gör… Har ändå inte tid med sånt just nu:/
OK. Jag uppfattade det att du upplevde dina besvär som ganska stora.
/Maria
Jo men jag har så mycket annat att tänka på så jag har inte tid:/
Jag hade i många år konstiga panikattacker med deja vu-känsla. Visste inte vad det var och det är rätt obehagligt när det kommer. Jag har tagit upp det med diverse vuxna (kuratorer, skolsyster etc) under min uppväxt, men ingen har faktiskt tagit mig på allvar. Tredje året på gymnasiet kände jag att nä, nu får det vara nog, och gick till skolsystern. Han sa att det lät som epilepsi och guess what, det var det!
Jag hade alltså gått omkring med epilepsi så länge jag kan minnas, och inte en vuxen lyssnade på mig!
Nu säger jag förstås inte att det är epilepsi du har, men jag tycker att du borde kolla upp det. Vem vet, det kanske är som för mig, nåt allvarligare än man tror.

Mvh Stephanie 

Ajdå… Låter inte bra alls med tanke på att min syster har epilepsi… Jag hoppas verkligen inte att det är det men jag har fick nyss reda på att jag har ny tid hos psykologen så jag får ta upp det då.. for real denna gången…