Tips på bra knäskydd?
Hej!
Tänkte kolla med er vart man kan hitta ett bra knäskydd, med ett hål och som ger ett bra stöd?
Jag rekommenderar ett knäskydd från McDavid. Använder själv ett med ett hål för att stödja upp knäskålen när jag tränar. Har aldrig haft ett bättre skydd.
Mitt kostade en slant men har i gengäld hållit i 3 år snart med varierad användning. Smidigt material samt att det bara är att skölja av med varmt vatten och låta torka efter svettig träning. 🙂
Jag köpte knäskyddet på Intersport, men som sagt var detta ett tag sedan, så vet inte vart de går att få tag på i dagsläget.
Apoteket har helt oki sortiment oxå…..
Jag använder för tillfället ett Back On Track-knäskydd.
Och jag träffade en skolläkare för 2 månader sen och han sa att jag skulle variera mellan BoT-knäskyddet[för värme och öka blodcirkulationen] och sedan med ett vanligt knäskydd med ett hål för knäskålen och skena på sidorna, då mitt ledband är dåligt och knäskålen vill gärna lägga sig fel.
Har personligen inte provat Back On Track, men även McDavid använder ett material som värmer. 🙂
Ett knäskydd med skenor på sidorna skulle jag nog inte kalla vanligt, men det finns säkert i någon välsorterad sportbutik. Gå in och fråga, personalen brukar vara riktigt duktiga på att hitta något som passar 😂