Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 8979 ggr
mopsen12
0

Ont i kroppen på morgonen

Hej! Jag vet inte om alla har så men jag har alltid ont i hela kroppen när jag vaknar på morgonen. 😐 Inte extremt ont eller så att jag gråter utan mer som en värk i hela kroppen. Som om jag inte hade hud utan mina ben var oskyddade. Vet ni vad det kan vara? Är jag för omusklad eller är jag bara inte utvilad?

_Fisken
0

Så var jag förut. Jag låg på en s.k currylinje. Sån där man hittar med en slagruta….var stel och hade ont överallt.

mopsen12
2

#1 Ah, det är dock inte det. Men tack för tipset!

JohannaEkroth
0

Jag får ont i kroppen när jag inte är utvilad. Så det kan ju vara någonting sådant också.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Thiah]
0

Du kanske lider utav växtvärk? Då kan kroppen vara lite stelare då man varit stillare under en tid.

Maria
0

Kan det kanske bero på din säng eller kuddar? Kanske behöver du mjukare eller hårdare madrass eller sova med en eller kanske två kuddar? Vi är ju alla så olika.

/Maria

mopsen12
0

#3 Ja, jag har tänkt på det. Men hur vet man om man är utvilad? Jag tror aldrig jag känt mig särkilt utvilad. 🤔

#4 Men då skulle jag ha haft växtvärk i flera år och det hoppas jag inte. Men det kunde kanske varit det. 

#5 Tror inte det har med sängen att göra. Jag har lika ont oavsett säng. Sover bäst på hårda sängar. Kan sova direkt på golvet med, inte för att det är något jag brukar göra men haha, hårda underlag är inget problem. Kuddar varierar jag nästan hela tiden. Ibland två, ibland en, ibland ingen och ibland tre.

Åsa S
0

Kanske du har stela muskler som sliter och drar i skelettet då de har stelnat till under natten. Jag är stel och har ont ibland jag med när jag vaknar men det är mest bara när jag slarvat med att strecha musklerna som naprapaten sa att jag måste göra.