Penicillin förvärrar symptomen?
Hej!
Var hos läkaren i förrgår med en stor svullnad vid mitt ögonbryn. Fick bud om att det var en infekterad körtel (om jag inte minns fel vad hon sa) och fick Heracillin utskrivet. Ska äta penicillinet tre gånger per dag under sju dagar för hudinfektion.
Jag har fått biverkningar som illamående och rätt dålig mage… Men min svullnad är också mycket mer spänd och gör ont så in i f*n, vilket det inte gjort förut. Är det så att svullnaden reagerar på medicineringen och blir värre innan det blir bättre?
Tack!
Har pratat med sjukvårdsrådgivningen som tycker jag ska söka akut eftersom jag har fått feber nu också. Bara att fara iväg, så man får svar på min fråga.
När jag har haft hudinfektioner så har svullnaden blivit spänd innan det har "spruckit" (om det nu har varit varfyllt). Men bra att du åker in och kollar eftersom det är infektion och feber på det.
#2 Okej.. kanske är det då. Men det verkar inte som den här kommer spricka, för det finns liksom ingen "öppning". Nåväl, den börjar sjunka tillbaka nu, hoppas det försvinner av penicillinet :)