sticker till i hjärtat
de har nu under 2-3 dagar stickt till i hjärtat på mig, de gör de regelbundet och jag tänker på de mest hela tiden
är det farligt/ har någon något tips för att bli av med de? då det är jobbigt och obehagligt.
Stickande/huggande smärta brukar inte komma från hjärtat. Om det är hjärtat brukar det normalt vara en tung, brännande eller tryckande känsla över brösten. Är du orolig kan du ringa 1177 för sjukvårdsrådgivning.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Finns ingen möjlighet att svara på om det är farligt eller inte.
Ring sjukvårdsupplysningen eller gör ett besök på vårdcentralen.
/Maria

Känner man symptom som man tror kan komma från hjärtat är det alltid bättre att kolla upp en gång för mycket än en gång för lite.
Det är knappast nåt som nån på ett forum kan svara dig på utan det är VC eller 1177 du får kontakta.
Ta alltid såna symptom på allvar innan du vet.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Läste att de kan vara psykiska tankar som påverkar det, när jag gör annat och tänker på annat så känns det inte, och när jag inte har något göra, och tänker på det, då sticker det till och är jobbigt/ obehagligt…
Kan vara bra att kolla upp det ändå och som sagt, är det stickande känsla brukar inte komma från hjärtat utan någon annanstans ifrån.
Hälsningar Olivia
Vart någonstans brukar de komma ifrån då?

# 6 Sök vård hos en läkare istället för att leta efter svaret på ett forum på nätet.
Var rädd om dig istället och använd inte Dr. Google i alla lägen.
Alla människor är unika. Vi upplever saker på olika sätt. Om två personer ska beskriva exakt samma sak så är inte beskrivningen likadan.
Hur man upplever smärta är också individuellt. Det som nån känner som värsta tänkbara smärta kanske du känner som betydligt mildare.
Därför ska du söka för dina besvär för vi kan inte ställa diagnos och tänk om det är allvarligt? Förlåter du dig själv för att du inte sökte i tid i så fall?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#6 Det kan komma från t.ex. lungorna, muskler eller andra ställen men bäst är att ta reda på vad det är genom en läkare för det går inte att ställa en diagnos bara sådär. Det finns många sjukdomar som liknar varandra. Dessutom så krävs det en utförligare beskrivning som du kan ta med din läkare. Man måste t.ex. ta hänsyn till hur gammal du är, levnadsvanor, när den stickande känslan uppkommer (vila, ansträngning), hur ditt blodtryck är, sjukdomshistorik osv osv. :) Ring sjukvårdsupplysningen först om du vill, 1177.
Hälsningar Olivia