Hur är det på BUP?
Hej på er! Nu har jag äntligen fått en tid för första gången till BUP efter en lång väntan utan att ha någon psykolog att prata med. Det har varit jobbigt att inte ha någon psykolog att prata med när man mår dåligt. Jag tycker det känns både bra och jobbigt att få en ny psykolog. Det är ju bra att jag får en ännu bättre hjälp än förra, så jag kan reda ut alla problemen snart men sedan känns det väldigt jobbigt att börja om helt från början, berätta allt igen, gå igenom så mkt och även behöva se mamma gråta igen när man pratar med psykologen första gången, så det ska verkligen inte bli kul. Först så kom jag ju inte in på BUP på östra men sen fick jag komma in på BUP i min egen kommun som tur var. Är det någon som vet hur det är att gå på BUP? Vad gör man första gången? Behöver man vara nervös?
Ok men tack för kommentaren!! :)
Nu var det länge sen jag var där, jag har gått vidare till vuxenpsyk. Men på min BUP så var det jättebra. Det kändes som att jag kunde berätta allt, och de var väldigt förstående och hjälpsamma. Skillnaden nu till vuxenpsyk är att jag har fått diagnoser BUP inte ville ge, och jag får jobba lite hårdare med mig själv. Men BUP är absolut bra när man är ung och behöver stöd! Dock är det individuellt, men det är min syn av det, och då gick jag hos lite olika i 5 år :)
Ok vad bra för det känns lite nervöst att gå dit första gången. Men jag tror nog att det kommer bli bra. :)
Jag har pratat med en psykolog på bup, samtidigt som jag gjorde min ADD utredning. Tyckte det var som att prata med en kurator på skolan. Du väljer vad ni vill prata om, han ger tips, vägledning, stöttar. :)
Han/hon kommer förmodligen fråga varför du sökt till bup osv :)

Oj jag gjorde en riktig tavla här jag tryckte på anmäl knappen.
Det var absoluta inte min mening men blev det registrerat så vet jag att admin kan ta bort det.
När det Gäller Bup så har jag mest gott att säga när man väl kommer dit och får en plats där för det är långa köer som jag vill korta ner men inte lätt när så få utbildar sig till en extremt lång barnspsykolog utblldning Vilket orsakar långa köer till BUP.
Mitt tips med det första förberedande att ni sätte er i lugn o ro som att för samtalet att lugnt prata med varandra o inte skuldbelägga ngn.
Vid vårt första besök på Bup så gjorde tyvärr den psykologen fel psykologen knonfunderade först mig och mitt ex vilket inte var så lyckat sedan konfunderade psykologen med mitt ex och hennes nya man det var ännu värre och kaoset blev ett faktum,
Sonen ville aldrig mer besöka BUP igen efter detta o till denna psykolog . Men det löste sig och då en kruator som informerade om att nu blev de annat av sonen skulle gå till kuratorn sitta och prata med honom och skapa en bild av honom och hans problem han hade ju naturligtvis saker som han inte vill berätta för oss föräldrar och inget som kuratorn berättade för oss föräldrar. Sonen gick då dit en gång i veckan o vi föräldrar satt inte med. Vi föräldrar fick komma regelbundet när sonen önskade och då blev vi informerade av de sonen ville delge oss av deras möten. De träffades varje vecka och samtalade och jag är helt övertygad om dessa samtal räddade honom och hans framtida utveckling utan denna kurator så jag är övertygad att sonen också tillbringat tiden på en kriminalvårds anstalt som han kompisar gör i dag men han fick en helt otrolig kurator som han fick tillit till och så småningom tillit för övrig personal också.
Så Bup där vi var så kan man inte säga annat en att de var guld värda.
Lasse
Jag hoppas verkligen och tror att det blir bra på BUP. Allt jag vill är ju trots allt att bli frisk igen för man börjar ju sakna sitt "gamla" liv eller vad man ska säga. Just nu vet jag helt ärligt inte vem jag är längre, är iaf inte den glada, friska tjejen som jag var för 4 år sedan. Att vara sjuk i hela 4 år är rätt tufft men man inser hur stark man egentligen är som människa. Kommer iaf alldrig sluta kämpa, jag ska nå mitt mål oavsett hur lång tid det kommer ta. Det kommer bli tufft men det kommer det att vara värt. Börjar på gym imon, min förhoppning är ju att få komma ner till 46-47 kg igen. Måste bara säga att skolsköterskan kommer hålla koll på vikten. Men jag kommer inte ge upp för jag ska ner till de kg igen. Kommer försöka köra fullt ut på gymet & försöka få min dröm vikt & kropp. Fast lite av anledningarna till att jag vill börja på gym det är ju de anoretixa tänket & så, men inte bara :)
BUP är superbra! Dom hjälper en genom allt svårt och det är bara duktiga vuxna som jobbar där. BUP har hjälpt mig jättemycket :-)