Yrsel och illamående
Råkade ut för något som jag inte varit med om innan, sjuk har jag varit förr men inte detta händelseförloppet..
Upp som vanligt på morgonen, sovit längre än vanligt eftersom jag var riktigt trött igår och la mig tidigt. In i duschen och gjorde mig sen i ordning. Inga tecken än så länge.
Går ut och börjar gå mot bussen, känner mig stundtals lite illamående men förtränger detta då jag vet att jag har mycket att göra på jobb som egentligen inte kan vänta. Känner mig lite kräkfärdig ett flertal gånger på väg till bussen.
Hoppar på bussen och åker iväg mot jobb, får ännu värre illamående känslor nu blandat med yrsel, nästan som åksjuka, förtränger detta ett flertal gånger tills jag känner att det inte fungerar längre och halvvägs till jobb hoppar jag av bussen och åker hem igen.
Väl hemma så fortsätter detta under förmiddagen men trappar ner mot eftermiddagen, har haft lite feberfrossa under dagen, ett flertal gånger har jag känt att jag behövt "kasta upp" men inte gjort det.
Nu mot kvällen känner jag mig bättre och känner mig redo för att gå till jobb imorgon.
Jag funderade ett tag på kristallsjukan, men då hade yrseln varit värre, någon som har teorier?
Jag har aldrig haft VKS så jag vet inte hur man reagerar på detta, är i övrigt frisk och kry men överviktig, brukar sällan vara sjuk.
be inte om hjälp om du inte vill ha den
Har du ätit dåligt? Jag kan få precis sådär när jag har ätit dålig mat/inte tillräckligt mycket i en period. Bara en tanke :)
Jag hade nåt liknande för många år sedan. Väldig yrsel och lite illamående, men hade även problem med synen, så hos optikern hittade jag lösningen.
Mitt ena ögats muskler hade försvagats, så jag fick träna upp med starka linser och sen ha glasögon i tre år.
Äter aldrig frukost i vanliga fall, men igår gjorde jag det eftersom i hade möte på ett hotell nere i Skanör.
Så igår blev det, frukost, lunch och middag… I vanliga fall äter jag lunch och middag bara.
be inte om hjälp om du inte vill ha den