mår illa när man inte ätit på länge?
Någon här som kan förklara för mig varför man mår illa när man är jätte hungrig/inte ätit på länge?+ varför man får svårt att äta när man väl äter när man inte ätit på länge? (vet inte om det är så för er men för mig är det)
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
- Paul Walker
Nu får någon rätta mig om jag har fel, men har en teori om att om man inte ätit på väldigt länge kan ju magsäcken bli tom/ganska tom. Då kanske den blir mer kräsen på vilken typ av mat den tar emot utan att protestera. Då får man börja med mild, snäll mat som yoghurt och annat lättare. Rätt eller fel?
Det jag i alla fall vet med säkerhet är att det hjälper att börja med snäll, lättsmält mat de första timmarna eller så för att sedan gå in på in på sin vanliga mat. Det brukar oftast räcka. Har själv råkat ut för det och sedan jag kom på varför har det inte hänt igen.

Kroppen hamnar i obalans. Blodsockret sjunker och ger illamående. Det kan va svårt att bryta ett sånt tillstånd.
Bäst är att äta regelbundet och tänka på mellanmål.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Ja det har med svängningar i blodsockret att göra. Kan inte förklara det mer än så men det har med det att göra i alla fall. Sen reagerar alla inte lika känsligt så det är många faktorer som spelar in. Man får försöka äta ganska regelbundet helt enkelt. Blir inte bättre av att låta bli mat.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus