Utslag av Bepanthen?
Tatuerade mig förra lördagen.
Använde helosan på morgonen efter och på tvätten samma dag för att jag inte hade bepanthen hemma. Köpte den på söndagen, nu har jag i några dagar haft utslag, som jätte små finnar på hela bröst området och i pannan, som kommer på kvällen vid denna tid ungefär.
Om det spelar roll så tatuerade jag mig på foten.
-Kan det vara så att jag är allergisk mot någon substans i salvan (jag är inte allergisk mot något annat)?
-Borde jag testa med helosan igen?
Alltså, det är ganska normalt att få finnar i tatueringen.. Fick ett par i min lite större, men det är ingen big deal. Kläm dom inte bara..har asfula ärr i min pg av detta.
#1 Nej de är inte i tatueringen, tatueringen sitter på foten och utslagen är på mitt bröst och pannan :)
Åh, läste lite snabbt.. kan det inte vara så att du ätit något?
Annars skulle jag testa byta,..😉
#3 jag har funderat på det också men jag tänker att jag haft det så pass många dagar och att det kommer på kvällen, men får försöka testa mig fram på något sätt :)
Okej! :)

Varför använder du hudsalva? Räcker det inte med en mild fuktighetsbevarande kräm på kroppen?
Bepanthen och helosan borde väl inte ge finnar om du är allergisk. Kanske nått du ätit? Eller har du lite mer hormoner nu än förut? När jag fick allergi i en nygjord tatuering kliade det enormt i själva tatueringen och lite färg lossnade.