Bästa sängen?
Min säng är något otroligt gammal vilket börjar kännas i kroppen (nu är man ju inte så pass ung längre att man sover lika bra som i en säng eller golv..)
Var förbi på Jysk i fredags och blev rekommenderad denna:
http://jysk.se/sovrum/madrasser/resarbottnar/plus/resarbotten-120x200-plus-b10-dreamzone
Såg sedan denna säng:
http://jysk.se/sovrum/madrasser/resarbottnar/plus/resarbotten-120x200-plus-b12-dreamzone
..som dock inte skulle vara lika bra enligt personalen för den bara hade en fjäder medan den första var tvåfjädrad. Men nu när jag kollar på deras sida så är ju faktiskt den med en typ av fjäder dyrare (om man kollar ordinarie pris - snart är den andra också på kampanj)- hur kommer detta sig? Jag har noll koll på fjädrar, tänkte höra om det finns någon med bra koll här? Är ju sån person som gärna frågar en person extra innan jag gör ett köp.
Sov gott! 😃

Man kan undra varför någon påstår att fler fjädrar i sängen ska vara bättre. Kvalitén på fjädrarna och hur de sitter fast har väl också betydelse? Av beskrivningen framgår att sängen med mest fjädrar är hårdare än den andra.
Behöver du en medium eller lite hårdare säng är frågan? Den egna kroppsvikten spelar en viss roll då.
Vi har precis köpt nya sängar efter att våra gamla från Jysk (tror jag) verkligen började ta slut…😉
Vi köpte continental som är lite högre och provlåg i butiken. Min man vill ha lite fastare madrasser och för mig kvittar det.
Jag tror det bästa är att prova sig fram i butiken och gärna kolla i flera butiker så att man får olika synpunkter.
/Maria
#2 Härligt, så ni är nöjda med Jysks sängar? :)
Jag var på IKEA men deras sängar var otroligt jättehårda eller jättemjuka så Jysk får det bli, Mio och liknande ställen har jag tyvärr inte råd med.
Har aldrig köpt säng innan (som barn fanns den ju bara där!) så man vet inte vad man ska tänka på men känns som det är två bra val, sedan vill man ju gärna ha fjädrar som håller. Blir nog att ta sig dit idag och provligga lite mer!
Kan inte sova på annat än tempur för då brakar ryggen ihop så det är vad jag har.
#4 Åh de är allt sköna, det får de bli när studierna är klara och man har ett bra jobb (och när nya sängen brakar ihop hehe)
Bestämde mig för att lägga till 800 kr till för lite bättre fjädrar och en fastare säng, som kommer om en vecka. Känns som om det kommer bli ännu svårare att komma upp om morgnarna ;)

Rätt snart upplever man den lösa, tunna bäddmadrassen som alltför tunn och kan tycka att sängen känns obekväm. Köp en tjockare bäddmadrass. De finns med olika stoppningar för önskad komfort. Det kan vara för att bädden ska kännas sval, varm, mjuk, fast eller nåt annat som jag inte kommer ihåg.