Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 1551 ggr
KitoBonito
2014-01-06 12:02
0

Bara förkyld

Hej!

2013 var ett förkylningsår. Jag tror inte jag var frisk i mer än 2 veckor innan jag blev förkyld igen. Otroligt ledsamt och deprimerande, speciellt eftersom jag är en tränande människa och utför en prestationssport - som jag oftast inte kan prestera i eftersom jag hela tiden får ta uppehåll. Har testat ta längre uppehåll från träning (och jobb), men det är inget som hjälper. Jag gör -allt- rätt. Äter nyttigt och mycket, klär mig varmt, dricker vatten, sover länge osv.. När jag har varit hos läkaren har de inte kunnat hitta fel på mig, jag har ingen näringsbrist och allt ser allmänt bra ut enligt blodprover. En vän tipsade om att de kunde undersöka själva immunförsvaret också (hur de nu gör det vet jag inte), så det ska jag ringa in om imorgon. Jag har svårt att tro att det skulle vara allergi, men det är självklart inte omöjligt… Jag har dessutom försökt tänka tillbaka till efter 2013 och vill minnas att jag aldrig varit så sjuk som nu, men människor i min omgivning påminner mig om att jag faktiskt var sjuk ofta då också. Och då hade jag inte djur. Jo, en hund, men jag har även där svårt att tro att jag skulle vara allergisk……. Eller så förnekar jag det bara jävligt mycket eftersom det är det sista jag vill. 

MEN, min fråga är till folket; har ni varit med om något liknande själva? Har det löst sig för er? Hur?

Tack!!!

Halvdansken
2014-01-07 11:44
0

Tar du extra d-vitamin och magnesium?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Tant Grön
2014-01-07 12:28
0

Du kunde prova ca 300 mg C-vitamin, uppdelat på två gånger/dag i en månad och sedan 150 mg /dag. Kanske lite zink också.

Verkar som det gick mycket förkylningar förra året. En del som satt i väldigt länge med rethosta i månader. Jag klarade mej faktiskt utan en enda.