Finnar på ryggen
När jag kom i de sena tonåren så fick jag finnar på ryggen, mest överst på ryggen och lite på axlarna. Sedan försvann de när jag var runt 18 om jag minns rätt. Nu är jag 22 år och under de senaste 2 veckorna har jag börjat få finnar igen, några små och ett par bamsingar, åter igen högst upp på ryggen och på axlarna men även några på nedre delen av ryggen. De kom jätte plötsligt och en hel del är det!
Jag har inte ändrat min livsstil på något sätt. Äter som vanligt (förutom att jag då och då äter rött kött, vilket jag inte gjorde tidigare), har samma bad/dusch rutin, använder inga nya kroppslotions eller så, så jag förstår verkligen inte varför de kommit tillbaka!
Någon som haft samma problem eller är påläst och kan komma på varför jag åter igen fått det här problemet?
Blir jätteledsen när jag inte kan klä mig som jag vill utan måste tänka på att inte använda linnen, klänningar med u-ringning, smala axelband och bara ha tröjor med liten halsringning :(
Du kan inte vara gravid? Bytt tvättmedel? Eller tvättat i en allmän tvättstuga där den innan inte rengjort efter sig?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag är 40 och kan få finnar av mjölk och mjölkchoklad.
Jag kan också få finnar av choklad eller av stress trots att jag annars inte ändrat något.
Som tidigare också sagt; när jag är stressad eller har ätit choklad (ju ljusare - desto värre) så får jag gärna finnar.
Jag har oxå så men för min del så berodde det förmodligen på balsamet jag använde. Eller rättare sagt på vilket sätt jag använde balsam.
Förut så tvättade jag kroppen med duschkräm samtidigt som balsamet fick verka i håret. Sen sköljde jag ut balsamet och sedan var jag klar. Problemet med det sättet är att balsamet lägger sig som en hinna på huden och den hinnan försvinner inte genom att endast skölja med vatten.
Nu när jag börjat tvätta ryggen med duschkräm EFTER att jag sköljt ut balsamet har det blivit betydligt bättre.
Vet inte om det kan hjälpa er men för mig blev det iaf bättre. :-)