Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1998 ggr
[SammieS]
0

Slag i huvudet

Tja! jag råkade slå in huvudet ganska så hårt i en lucka i köket det var pannan som slog i, men det var ju ingenting som hände därefter inga symptom eller så som huvudvärk inte mer än vanligt… har haft otur och råkade slå i huvudet igen men mer på sidan av huvudet detta var mer som ett tryck än ett slag har lite huvudvärk men mår inte illa tror ni jag borde uppsöka vård eller är jag bara för orolig, vad är kännetecken för att behöva söka vård tycker ni? jag vet att det kanske inte är läkare online här men man vet ju aldrig någon kunnig kanske kan svara ändå.

Ursäkta om detta ej tillhör denna sida att ställa dessa frågor här isåfall får ni ta bort/låsa inlägget.

/Sammie

Karmatarerskanise
0

Om du inte svimmade, har ont eller mår illa så är det nog inget. Men håll lite koll.

VildaVittra
1

Det låter inte allvarligt. De gånger jag har fått hjärnskakning är när jag blev påsprungen så jag föll och mitt huvud studsade i asfalten och när jag fick en sten kastade i huvudet. Drar huvudet i luckor osv gör jag mer eller mindre minst en gång i månaden (det negativa med att vara lång).

Ta det bara lugnt ikväll och undvik kraftiga stimuli som datorn, tvn osv. Lägg dig och läs en vanlig bok och ha det lugnt så skallen får vila lite.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[SammieS]
0

Tack !