Smälde i svanskotan
Förra helgen så halkade jag naturligtvis uppe på vägen och satte mig med en smäll på baken. Svanskotan fick rejält med stryk och det tog ett bra tag innan jag ens fixade att ta mig upp på benen igen.
Jag fick ett rejält vackert mörkblått blåmärke och svullnade upp över svanskotan, som en liten kudde. Hade rejält ont ett par dagar så alternativen var att stå eller ligga.
Nu har den mesta svullnaden lagt sig men inte allt och jag har fortfarande ont när jag sitter och går (speciellt i trappor) men inte så illa som innan och har svårt att böja mig framåt.
Hur lång tid bör jag räkna med att det tar innan svullnaden och smärtan försvinner helt?

Är den bruten kan det ta tid. Jag smällde i min när jag var liten och kände av det i flera år, och då var den bara stukad!
Jag slog i min för tre år sen och känner fortfarande smärta där då och då.
Tack för svaren, även om det inte var det jag ville höra 😉. Antar att det bara är tålamod som gäller.
Men det är i alla fall inte den smärta man hade i början, =)
#4 Det är ju positivt. Jag längtar tills jag kan ligga på rygg igen. Brukar inte sova på rygg men nu när jag inte kan så vill jag inget hellre 😉
Felpost.
/Maria
Jag åkte av hästen för ett tag sen och slog i svanskotan. Åkte och kollade upp hos min läkare då smärtan inte ville ge med sig. Hon sa att jag får räkna med att ha ont i minst 6 månader. Runt/vid svanskotan sitter det mycket nerver och muskler-därför gör det så hiskeligt ont att slå i där. Så, summa summarum, tålamod :) PS. Blått häst liniment och aloe vera hot spot gel på det onda området underlättar vardagen.
min hemsida: http://www.piggieville.n.nu
# Tack för tipset! Här hemma är det värmedyna och tigerlinnement som har varit hjälpen i nöden.