Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 1093 ggr
Fjärilen10
1

Extrem värk dagligen 24/7

Hej! I söndags morse vaknade jag av att jag var helt spy färdig. Jag han inte ner till toan utan det kom på golvet jobbigt nog. Jag spydde över 10 ggr från kl 05:45-12:00. Vid tolv så vad magen helt tom och när jag väl skulle spy så lät det mer som att jag skulle kvävas. Men det var de ända gångerna jag spydde sen var jag hemma 48 timmar om inte lite till från skolan. Jag mådde piss och trodde nästan jag skulle dö men jag levde på blåbärsoppa i 2 dagar. Men på måndagen så började jag få ont under båda brösten ungefär vid revbenen. Det känns som att någon har spänt åt ett skärp eller nåt runt som gör att det gör ont. Värken sitter där hela tiden och blir varken bättre eller sämre om jag vilar eller rör på mig. Sen idag är det onsdag och nu får jag ännu mer ont i magen fast det gör ont i hela magen nu, gör också ont hela dagarna. Till detta mår jag enormt illa men kan ändå få i mig lite riktig mat och vätska. Någon som vet vad detta kan vara? Ska jag söka vård?

Sjöstjärna
2

Kan det inte vara träningsvärk från allt kräkandet? Känns det som om det är musklerna eller känns det som om det sitter längre in i kroppen i organen?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Fjärilen10
0

Vet inte det känns som att det sitter lägnre in i kroppen.

Sjöstjärna
0

I så fall tycker jag du göra ett besök på VC bara för att vara på den säkra sidan. Förmodligen inget farligt men bättre att få det kollat.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Maria
1

Jag tror också att det kan vara träningsvärk. Att kräkas är väldigt påfrestande för musklerna kring magen.

Ring din vårdcentral innan du åker dit ifall det är vinterkräksjukan du har åkt på.

/Maria

Fjärilen10
0

Ok tänkte se om skolsköterskan är i skolan imorgon och isåfall kolla med henne.