Extrem hosta
Har sen ett par dagar tillbaka haft ganska extrem slemhosta, bruka inte bli förkyld lätt och tycker det är konstigt att under denna förkylning (?) har jag nästan endast lidigt av slemhostan, i övrigt är jag pigg men har ytligare ett problem, hostan kittlar såpass mycket i halsen att jag har svårt att prata utan att få hostattacker, det värsta är nog att "mm":a till nån då kan jag få rejäl hostattack. Innan har jag iaf fått sova på natten men nu är klockan över fyra på morgonen och jag har svårt att somna om, hostan har inatt varit hemsk både medans jag sov (vaknade av de höga hoattackerna) och även varit gnällig i allmänhet under natten, känt mig obekväm och t.o.m rastlös trots att jag sov…. Jag tar en slemlösande hostmedicin men den hjälper mest dagtid då jag kan gå och spotta ut slemmet som kommer upp, nattetid är den inte särskilt effektiv då jag sover och dvs inte spottar ut nått. Vad jag reagerade på var att när jag sökte på Google "extrem slemhosta" så kom det upp att det var ingen större fara om det inte var så att man kunde känna av svår andning ibland (vilket jag har gjort ibland) eller hugg i bröstet vid inandning, det var där jag reagerade då jag både i skolan i fredags och igårkväll sa högt "ajj det gör ont när jag andas in nu" sådär så att man kippar efter luft eftersom djupa andetag gör ont, vid dessa symtom skulle man uppsöka läkare och detta gjorde givetvis att jag fick svårt att somna om. Ska jag väcka mina föräldrar nu eller bara gå och lägga mig helt enkelt? Vet inte om det är intressant men fått hicka oftare de 2-3 senaste dagarna
Du behöver inte väcka dina föräldrar, ring sjukvårdsupplysningen efter frukost, det kan iofs vänta till på måndag.
Du har förmodligen fått träningsvärk i musklerna eller någon dragning. Kan oxå ha hostat sönder något revben, behandlas bara med hostmedicin o lagom vila.
mvh
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.