Grönt snor, måste det vara förkylning?
Var på öron-näsa-hals i onsdags och läkaren undrade högt hur det kunde komma sig att mitt snor var grönt. Googlade eftersom jag inte visste att detta kunde vara konstigt och såg att grönt snor får nan när man är förkyld, vilket jag inte varit. Men det kan väl inte vara så konstigt?
Läkaren borde väl veta varför snor kan vara grönt…
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Det är en bakteriell infektion.
#1 ja jag förstod inte riktigt #2 vad innebär bakteriell infektion? Kan man ha det utan några sjukdomssymtom?
Bakteriell infektion är när den kommer av bakterier och inte av virus.
Antibiotika biter bara på bakterier men inte på virus.
Varför var du på öron/näs/hals?
/Maria
Jag har haft problem med en hård klump i halsen i flera månader, fastnar mat i halsen ibland osv så jag ska röntgas för det. Tyckte det var konstigt att hon kommenterade snoret :p
Snor är ju normalt inte grönt så det var väl därför hon kommenterade.
Bra att man utreder dig.
/Maria
#6 ja, det har varit en tuff höst. Jag är lite nervös över det här, var hos läkaren häromdagen pga att jsg haft tungt med andningen och i måndags fick pipande andning och var på VC tisdag kväll. Läkaren kunde inte finna något fel, kollade syresättning, tog ett snabbblodprov som vi fick svar på direkt… Jag mår mycket märkligt och känner det tungt med andningen och läste att svår andning kan vara tecken på infektion, så blir jag fundersam vad gäller kommentaren om det gröna snoret… Det känns inte alls bra.

Jag tror mer att läkaren kommenterade det gröna snoret som en fundering om du kan ha en bakteriell infektion som ger detta.
Var nog inte menat som att fråga dig varför du har grönt snor.
Att läkaren helt enkelt tänkte högt.
Ska du dit igen?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!