Smärtor i bröstkorgen
Hej! Jag måste bara fråga: sedan förra veckan upplever jag, främst kvällar men också under dagen, starka andningssvårigheter och smärta i bröstkorgen. Igårkväll gjorde det så ont och jag vaknade med samna smärta. Just nu har jag så ont i både övre och under delen av bröstkorgen, men mest i undre delen. Kan ångest ge sådana här långvariga problem och smärtor, eller är det något som borde kollas upp tro? Jag är 26 år. Hjärtinfarkt känns lite uteslutet, även om en kan få det som ung, men… Kan det vara något med lungorna?
Jag tycker att du ska besöka vårdcentralen. Det låter som något du behöver professionell hjälp med.
Har en telefontid bokad med en läkare imorgon med problem med magen, kan ta upp det då.
Du ska absolut kolla upp det hos en läkare i första hand.
Ångest kan ställa till med en massa fysiska problem och det är inte ovanligt att man kan få "hjärtkänningar"
Jag har en väninna som åkte in akut en gång men det visade sig att hon hade magsår och var oerhört stressad.
Man ska däremot ALLTID först utesluta att det verkligen inte är hjärtat och sedan får man komma fram till vad det kan bero på.
/Maria

Besvär från hjärttrakten ska alltid tas med stor respekt och allvar. Det ska sökas akut för detta.
Så hoppas du har gjort detta idag.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tack för era svar! Jag ringde vårdcentralen som tyckte att jag skulle avvakta…
Jag har mycket sura uppstötningar faktiskt, kanske har ett samband? :)
Har du inte kollat upp dig ännu?
/Maria