Knöl på halsen
Jag har fått en knöl på halsen, typ under hakan. Den är under huden och ganska hård. Gör inte ont om man tar på den och ca knappt 1 cm stor kanske. Haft den där i 2 veckor nu. Jag ska boka tid hos läkaren imorgon men tänkte ändå fråga om någon här har en aning om vad det kan vara? Har funderat på om det är en fettknöl eller en svullen lymfkörtel. Är också livrädd för cancer.. 😭
Medarbetare på Vegetariskt Ifokus
Jag har haft en sådan i flera år. Jag var på vårdcentralen när jag hade haft den ett tag men den läkaren sa att han var helt hundra på att det inte var farligt. Nu minns jag inte riktigt vad han sa men jag tror han menade att någon körtel kan svullna upp av en infektion och att det kan ta ett halvår innan den försvinner. Sen har jag inte tänkt på den. Nu kan det ha gått 6-7 år så det stämde ju inte att den skulle försvinna. Men hade min varit farlig hade jag ju inte känt mig frisk så länge.
Jag hade en sådan i våras. Läkaren på VC skickade iväg mig till öron-näs och halsläkare. Dr där sa att det var en igentäppt spottkörtel. Den försvann av sig själv. Hade den nog i ca 4 mån.
Den var störst på natten och mornarna och helt oöm.
Bäst att du får den kollad, fall i fall.
Cancerrädslan ligger och lurar även hos mig ibland.