Trött och hängig pojkvän, tips?
Hej!
Jag har en pojkvän som är väldigt trött och hängig. Jag är stensäker på att det beror på någon sorts vitaminbrist och på att han äter dåligt. Oftast äter han bara en stor måltid om dagen, sen äter han inget mer under resten av dagen/kvällen (fattar inte hur han klarar sig). Jag har även sagt att han borde gå till läkaren men han tycker att jag förstorar upp hans problem. Tänkte boka tid åt honom, kan jag göra det eller måste han själv visa upp sig och ''godkänna'' det? Sen undrar jag också lite vilka vitaminer han kan tänkas behöva? Jag är inte så insatt i vad killar behöver för tillskott osv, men tänkte springa ner till apoteket och köpa magnesium.. är det nåt att ha?
Även mer förslag på vad som kan göra att han blir lite piggare och gladare uppskattas 🙂
Medarbetare på Vegetariskt Ifokus
Järnbrist kan göra att man blir trött och hängig. Finns brustablett med järn och c-vitamin i samma som fungerar bra. C-vitaminen gör att kroppen tar upp järnet bättre. Det finns även andra tabletter med järn, men av dem kan man bli förstoppad så testa med brustablett först :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
#1 Vi har sådana brustabletter hemma, men vad jag vet är järnbrist inte så vanligt förekommande bland killar. Är oftast tjejer som får det. Men C-vitamin ska jag testa att köpa iallafall 🙂
Medarbetare på Vegetariskt Ifokus
Det finns ju kombinationsvitaminer på Apoteket "Multivitamin/mineral Man" (Finns även för kvinnor)
Det är ju alltid bättre att äta en blandning än någon enstaka vitamin då man inte riktigt vet om man har brist eller inte.
Det är ju så att säga ett kosttillskott om man vet med sig att man äter dåligt.
/Maria

D3 vitaminer.
Hatar cancer och älskar vårlökar.