Täppt i näsan
Hej jag får panik asså.. Jag kan inte använda nässprej eftersom att man får använda max 14 dagar, vilket jag har gjort + att den är slut.
Sitter här och nästan kvävs. Behöver tips, gärna hemmakur!
Väldigt tacksam för svar!
Koksaltlösning. 🙂 Finns att köpa som nässpray om du inte kokar det själv. Finns på Apoteket.
Sen har jag för mig att det finns någon hälsokostmedicin som är avsvällande Sinova tror jag det heter. Har aldrig provat.
/Elisa
Koksaltlösning funkar aldrig :(
Men får be mamma köpa hem det så att jag kanske kan andas lite iaf.
Okej tack så mycekt! :)
Det lossar inte nästäppan men det kan hjälpa så du kan snyta ut mer.
Men prova Sinova.
/Elisa

Sinova är faktiskt bra. Det är slemlösande och lindrar både snuva och nästäppa.

Hemmakur var det. Koka upp vatten. Sätt dig sedan med ansiktet över skålen/baljan med vatten och lägg en stor handduk över huvudet, så att ångorna inte smiter ut åt sidorna. Dra djupa andetag gärna med öppen mun.
En del vill ha välluktande örter i vattnet och andra slänger i några vick-tabletter, men jag tycker att det kvittar.
#3 & #4
Tack ska kolla efter det!
Tack så mycket! :)

Vicks Blå det finns en blå burk med grönt lock. Den salvan kan man dels sätta en liten klick under näsan eller så kokar man upp vatten lägger i en klick salva. Sätter sig med en handduk över huvudet och andas in.
Det rensar upp och gör att man lättare kan snyta sig.
Man kan också ha det på bröstet om man är hostig då smörjer man på kvällen och sen verkar det när man sover.
Fanns när jag var barn och jag har använt det på mina barn. Min dotter tog det vid sin bihåleinflammation innan hon fick antibiotika. Det gjorde att hon fick ut massor.
Att hon sen ändå behövde antibiotika beror på att hon är gravid och bihåleinflammationen inte gick över.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Okej tack så mycket! Jag äter just nu vicks halstabletter, och mamma ska troligen kolla efter något när hon är i stan :)