Extrem huvudvärk!
I 1 vecka nu har jag haft ont i huvudet varje dag vilket betyder att jag typ lever på panodiler just nu… Försöker att inte ta för många heller. I fredags hade jag ont i huvudet igen men tänkte att jag försöker utan att ta en panodil så det gjorde jag. Efter ca 30 min fiok jag en sån enorm huvudvärk så satta säg över hela bakhuvudet så värken spred sig ner i nacken så jag knappt kunde böja huvudet framåt utan att det gjorde svin ont, vid tinningen (båda sidorna) och åvan på näsan. Min syn blev ovanligt suddig, blev mer ljuskänslig än vanligt och klarade inte av för mycket ljud, blev lite yr och mådde lite illa men spydde aldrig. Sen när jag skulle sova så började det stickas i ansiktet ungefär som att någon satt med en nål och stack mig. Jag bestämde mig då för att ta en panodil ändå så efter typ 20-30 min så började det släppa lite så när jag sedan skulle sova så hade det i stort sätt gått över. Men idag har jag ont i huvudet igen och på samma ställen. Vad kan detta bero på? Har provat sätta på mig mina glasögon men det hjälper inget. Ska jag söka upp en läkare och få det kollat?
Ny huvudvärk och huvudvärk som ändrar karaktär ska man alltid söka för.
Huvudvärk kan bero på så mycket och du har ju inte mått så bra psykiskt det sista och det kan absolut påverka din huvudvärk.
/Maria
Okej tack ska prata med mamma och se vad hon säger. :)

Tycker det låter som att du ska gå till en kiropraktor.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Vad är en kiropraktor?

Kraftig huvudvärk kan vara tecken på influensa. Har du feber också?

En kiropraktor manipulerar rygg och nackkotor så att spänningarna lossnar. Jag försöker gå var 3e månad, eftersom jag också lätt får huvudvärk. Du kan ha nån nerv som sitter i kläm, eller att musklerna påfrestas fel.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Det kan också vara spänningshuvudvärk, som de flesta av oss råkat ut för någon gång. Då kan det hjälpa med värme och massage i nacken, axlarna och upp mot huvudet.
Prova med ylle på nacke och axlar. Massera lite själv och känn efter om det verkar lite spänt där.
Jag har ingen feber bad jag vet iallafall. Har haft det i en vecka nu ska jag söka upp en läkare?

#8 Utan feber är det nog inte influensa.
Besök vårdcentralen så en läkare får undersöka vad det kan vara.
Okej tack! :) jag ska prata med mamma om det så får jag se vad som händer.