Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 10002 ggr
Miowi
0

Överläkt ärr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 7 januari 2012 åkte jag akut in med magsmärtor, de gick in med tre kameror i magen och såg att blindtarmen var illa infekterad. De fick inte ut den så lätt och fick göra ett snitt. Detta har lätt till fula ärr. Jag hade precis fyllt 18 när jag opererades så har fått klart för mig att unga lätt har en tendens att få lite fulare ärr då hyn läker för fort. Där de satte in kameran vid naveln har lett till fult ärr längs hela undersidan av naveln, sedan har vi det stora snittet.. Det är betydligt mindre svullet, men vackert ät det inte. Det var nästan så att jag inte ens ville lägga upp en bild på det då jag själv tycker det sur ut som en mask under huden, och blir riktigt äcklad. Försäkringsbolaget vägrar ersätta en operation så jag kan behandla ärret då det är "framträdande" men inte "jättetydligt framträdande" (enligt dem). Då jag är student finns inte ekonomin för att betala sådan åtgärd. Tänkte höra om det finns någon med bra tips på vad man kan göra? Krämer, bodyroller etc?

TatsuOni
0

Honung och citron bleker ärr. Du kommer inte att se skillnad direkt, men efter att ha haft på det några gånger så börjar det blekna. Smörj, smörj och smörj är också viktigt. Mitt operationsärr blev torrt och sprack. Ser lite värre ut där.

Du kommer inte att kunna minska ärret utan en operation, men du kan skynda på blekningen.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Sjöstjärna
0