Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketthjärt-lungsjukdomar
Läst 17327 ggr
MillaJ
24

hjärtklappning? normalt?

Tänkte bara kolla med er här.. 2 ggr idag, senast 10 min sen känns det som att hjärtat börjar slå jättefort, det känns konstigt men gör inte ont.. -kan tillägga att jag sitter i soffan och inte gör nåt alls..
Har haft detta en period förut för ett par år sedan, om jag inte minns fel var det efter att jag hade haft lunginflammation och varit dålig i ca 1 mån.

Är det kanske normalt att hjärtat rusar så ibland?

Maria
1

Visst kan hjärtat rusa och göra dubbelslag utan att det är något farligt eller ovanligt.

Är man orolig eller i någon riskgrupp så bör man kolla sitt hjärta. Oftast så är det ingenting och man kan kanske slappna av bättre.

/Maria

MillaJ
0

#1 tack =) känner mig inte direkt orolig, men nog kändes det lite mysko att få räserpuls av att sitta i soffan ;)

Maria
0

Jag kan få det när jag har lagt mig för att sova. Hjärtat hoppar till några slag ganska oregelbundet och så slår det fortare en stund för att sedan bli normalt igenFlört

/Maria

Halvdansken
3

Jag får också konstiga känningar när jag ska sova. Hjärtat slår fortare och "hårt" liksom. Det känns i hela kroppen och jag kan riktigt höra det. Svårt att förklara.

Men jag har läst på många forum att sådana här varianter är ganska vanligt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Mitralis
0

Japp, väldigt vanligt och oftast väldigt ofarligt också. Det är bara om man har en väldigt oregelbunden hjärtrytm hela tiden som det blir tal om medicinering.
Hjärtat "rusar och dunkar" när det kommer ur rytm för att komma tillbaka i rätt rytm. Känns oftast i vila eftersom man inte tänker på det när man är i fartenFlört

Om man känner stor oro ska man givetvis söka läkare.

Karmatarerskanise
1

Händer mig ofta då jag är stressad eller orolig.

[Tassy]
0

Jag sällar mig också till den igenkännande skaran Glad

Anders 50
0

Jag också!  Glad

Och numera är mitt batteridrivet.  Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

#8 Jämn och fin puls med andra ordFlört

/Maria

Anders 50
0

#9   60 är tomgången inställd på! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

#10 Skrattande

/Maria

[Sisa]
0

# 0

Jag kan också känna av hjärtklappning, då jag lagt mej på kvällen. Har sökt många gånger för detta och kollat hjärtat, men det hittas inget fel. Ett ganska vanligt problem…

Dessutom är det farligare att få hjärtklappning vid ansträngning än vid vila…jag tror du kan vara lugn. Annars tycker jag du ska beställa en tid, och undersöka ditt hjärta…Då blir du lugnare själv!

Lycka till! Glad

Mitralis
1

Någonting man kan tänka på är att hos vissa människor ger koffein, nikotin eller alkohol upphov till extra hjärtslag.

Länk till sjukvårdsrådgivningen.

AlbaStiffler
0

Du äter ingen medicin som du får biverkningar av? Läs bipacksedeln isf. Astmamedicin är en klassisk sån medicin som många får hjärtklappning o blir darriga av. Å

Vappu
1

Jag är intresserad av om någon kan berätta att han/hon blivit botad från hjärtrytmstörningar sen de börjat äta enligt lchf ?

Vill minnas att jag nångång, nånstans läst om det.

Kan det ha varit nån med namnet Pekkala ?

Har en son 35 år, som fått medicin för sina arytmier. Doktorn menar att de inte är farliga, men de känns obehagliga. 

Nu har han i cirka 3 veckor ätit enl lchf. Börjat för att gå ner i vikt. kanske kan han även hoppas på att lämna bort hjärtmedicinen. Han testar det just nu.

nyborjare08
0

Vappu, om du ställer din fråga på kolhydrater i fokus (som är ett forum för lchf) så kan du säkert få svar om härtrytmstörningar där Glad

Vappu
0

Jag trodde att jag var på KiF / Hjärt- och lungsjukdomar,

Tikk Kolhydrater iFokus hade jag loggat in.  Men jag är inte heller just annat än nybörjare ifråga om att skriva i KiF. Det är nu 6 månader sen jag började med kosten.

Vet du vilken tråd det borde borde vara då  ?

Och tack för att du ville visa mig till rätt forum !

nyborjare08
0

Du skriver på Hälsa i Fokus nu och det är ett annat forum Glad Förstår att det inte alltid är så lätt! Skrattande 

Uppe till höger under "Mina inlägg" ser du en lista över alla forum som finns i bokstavsordning. Där kan du leta upp "Kolhydrater". Klicka på det och sen kan du skriva en ny tråd (klicka på Skriv inlägg uppe till vänster i KiF) med din fråga och lägga in det under lämplig kategori där.

MillaJ
0

#13 och #14

Röker inte, dricker inte kaffe och måttligt med alkohol (rätt sällan faktiskt).
Inga mediciner heller.

Men hursomhelst var det nog inte så farligt. Är väl lite småstressad i vanlig ordning med mycket på gång. Så, så länge det inte hittar på nåt värre än rusning ibland så är jag lugn

Lee-nah
0

Socker?