Struma kom tillbaka trots operation.
Idag är det 6 veckor sedan jag opererade bort min giftstruma. Fått många kalciumchocker efter. Fick åka in akut en gång då mina muskler i ögonen tryckte så hårt mot ögonen att jag trodde dom skulle trilla ut. Tummarna trycktes in mot handflatorna. Kom in och fick drop. Mitt värde låg på 0,6. Idag på medecin mottagningen fick jag höra att mitt kalkvärde etc var bra. Äter Etalpha och Sandors(stavning) Kalcium brus tabletter dagligen.
Sen under samtalet får jag ett besked som jag inte smält och tänkt över förens nu. Dom hade tydligen sparat en bit av sköldkörteln som då var frisk men som nu är överaktiv. En månads tro att allt nu var över. Att jag aldrig kan få giftstruma igen så får jag höra att jag har struma.. Värdena förra veckan (Tog ju blodprover en vecka innan besök) Så har normalvärdet på hormorner (kan ja tro) gått från 22 till 24 på bara 5 veckor efter operation. Jag är så besviken, arg och ledsen. Har inte hört någonting om att dom sparat en bit. Vet bara att dom lyckats inplantera en av bisköldkörtlarna som kom med ut sköldkörteln och satt den i en muskel det är det enda jag har hört från operationen. Jag valde ju operationen för att garanterat få bort det för gott och så får jag ett sådant besked :( Jag orkar inte… Är det någon här som varit med om samma sak? Erfarenheter?
Ber om ursäkt för felstavningar.
Jag har inte varit med om det där, men tycker du definitivt ska anmäla detta. Det finns ingen som helst anledning till att inte berätta för dig om operationen.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus