Konstig grej
Hej.
Jag vet inte riktigt om jag ska prata om det som är konstigt här, men jag vet inte riktigt var jag ska skriva annars.
Ibland när jag har gått och lagt mig, det händer bara då, så känns det som att allt förstoras, alltså det jag ser och det känns stort i huvudet. Eller som att jag blir liten. Väldigt svårt att förklara.. Och så känns det som att det går väldigt fort, när jag tänker, samtidigt som jag får en obehags känsla. Ibland kan det kännas som att jag faller. Jag vet inte hur jag ska förklara det bättre, men det är väldigt konstigt, och ganska obehagligt för att jag är rädd att det är nå fel?
Det händer inte så ofta, men det har hänt lite då och då sedan jag var 9-10 år gammal. Det händer kanske i för sig oftare nu så att jag har börjat tänka på det mer.
Är det någon som känner igen sig i detta?
Tack på förhand.

Tror att det är precis i insomningsögonblick det kan bli så att man känner som man bara faller handlöst och kan rycka till rejält. Så blir det för mig ibland och det känns ganska obehagligt.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Det handlar inte om att jag rycker till, jag är inte precis på väg att somna heller, behöver inte ens vara speciellt trött. Det är så svårt att förklara :/

Du borde kanske gå till läkare och be att få en förklaring eller möjlig förklaring till det, de kommer säkert att kolla blodtrycket, men du kan alltid insistera att de ska kolla ditt huvud med magnetröntgen så du får bekräftat att du inte har fel där. Då har du uteslutit fysiska orsaker. Efter det kanske du kan testa att tänka starkt på något annat än det du just upplever. Det kan vara så enkelt att det var traumatiskt när du föddes och det lämnade den upplevelsen i din hjärna som återkommer då och då. Vissa personer är känsligare än andra på upplevda saker som de inte minns men hjärnan minns.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Trodde du var trött eftersom du skrev att det händer när du gått och lagt dig
Håller det på så tycker jag du ska kontakta läkare.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jo, man kanske skulle gå till en läkare.. men mitt blodtryck är det inget större fel på, kanske lite lågt för det blir svart för ögonen om jag reser mig för fort.
Jag gjorde en magnetröntgen på huvudet när jag var 10 år (fick mens när jag var 9, skulle kolla om det var något tokigt) men det var ingenting konstigt. Men dom kanske kollar något annat angående detta.. Who knows.
Jag upplever liknande. Nu är jag rätt sjuk också, framför allt hjärtsjuk.
Men det kanske kan ha med det låga blodtrycket att göra. Jag har också lågt blodtryck och känt av det sen jag var 10 typ. Sen när man kollar blodtrycket och läkaren ser att det är lågt så säger de alltid att det är jättebra (om det inte skulle vara helt sjukligt lågt). För de bryr sig bara om att det är farligt med högt blodtryck, och det finns inte mycket att göra åt lågt blodtryck så vi får helt enkelt leva med det.
Om dessa upplevelser bara är kopplade till lågt blodtryck (vilket jag tror är ganska möjligt) så borde de inte vara farliga eller tyda på något farligt.
Hur är din kroppsbyggnad? Lång? Smal? Isåfall tyder det på att du påverkas mer negativt av ditt låga blodtryck. Om du är kort är det inte lika troligt att dina besvär är kopplade till det.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

# 6 Vad tycker du läkarna ska svara då om du har lågt blodtryck? För det är bra och självklart sätts fokus på om man har högt blodtryck då det är mycket farligare och har mera risker med sig.
Ha en bra dag! Mongu.