Gå upp i vikt
Skulle vilja ha tips på hur man går upp i vikt, det är ofta förslag när man ska gå ner men inte upp så ge mig gärna något att tugga på så jag kan öka ett par kilo 
Nathalie..Det är så svårt o gå upp..
Har inga bra tips..Utan hoppas att du hittar din egna väg..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja, det är ett lika stort problem för många som att gå ner i vikt.
Att höja sitt kaloriintag över det man förbrukar per dygn bör ju göra att man långsamt ökar i vikt.
Att träna gör att man bygger muskler vilka väger mer än fett.
När jag själv varit alldeles för mager (men det har varit på grund av sjukdom) så har jag druckit näringsdrycker vilka innehåller en hel del.
/Maria
Jag skulle gärna gå upp lite i vikt för att slippa frysa lika lätt och för att se liiite äldre ut. Det är inte alltid så kul att bli tagen för under 20 år eller så. Det är som sagt inte så lätt.
Dock är jag glad över att vänner, kollegor och andra tar mig för den jag är, går på personligheten. Ingen har tack och lov nånsin yppat en fundering på anorexi. Däremot påpekade hon på vårdcentralen förut att "Du väger ju rätt lite…".
Näringsdrycker ska det bli men jag är väldigt dålig på att äta både ofta och vettig mat, godis och söksaker är ingen hit heller, jag kan dock äta någon frukt då och då. Ofta är det i perioder jag kan sköta det bra men det håller inte länge, när jag pratade med en dietist så sa hon att det viktigast var att ändå få i sig i princip vad som helst man tycker är gott än att inte ta något alls men det blir ju ingen reda.
Hej, jag tog e prova på förpackning för 35 sek och sedan har företaget dragit 1398 sek en vecka senare (eftersom jag ingått "avtal", måste ha varit superliten text). De heter health-c-p.com. På förpackninge står det www.formlife.com - men sajten nedlagd… Jag har prövat tabletterna ett par dagar och fick mest gaser. Lurendrejeri på hög nivå!
Kapar denna gamla tråd på grund av bra ursprungsfråga. Vet om att jag fortfarande är smal och troligen väger mindre än en våg borde visa om jag skulle kliva upp på en.
Tror jag läste i någon annan tråd att undervikt kan ge skador på tänderna. Nu ska jag till terroristen (tandläkaren) snart på kontroll och vet redan vad hon kommer vilja göra.
Googlade och fann denna text:
"Om man har haft en ätstörningssjukdom som anorexi eller bulimi kan man ha fått frätskador på tänderna eller andra tandskador som kräver rehabilitering."
Vad gör egentligen att just anorexi kan ge frätskador på tänderna? Kan det uppkomma sådana skador även om man bara är underviktig? Kan benskörhet göra tänderna svagare och vara en anledning till att få billigare tandvård? De misstänkte ju det tidigare och fixade då tid för bentäthetsmätning men det var för cirka två år sen.
#7 Du får inte frätskador bara av att vara underviktig. Många som har anorexi (men långt ifrån alla!) spyr för att bli av med det de ätit och det är det som ger frätskadorna.
Aha, den äckliga lilla biten glömde jag… Men då är den biten lugn iaf även om jag gärna vill slippa bli rånad.
Fast det kostar ju pengar för alla att gå till tandläkaren..
Jag ruuuusar upp i vikt av pasta och bröd!!!! Ät pasta och bröd ihop🙂 men kom ihåg grönsaker för hälsan också🙂

#11 jag rusar tyvärr inte upp i vikt av pasta eller bröd. Äter en hel del pasta men det gör varken till eller från. Jag går upp i vikt när jag äter 3 rejäla måltider samt äter ordentliga mellanmål emellan. Men även då går det väldigt sakta. (gick upp 1 kg över sommaren, borde nog gå upp runt 9 till)
#12 samma sak här. Äter mycket pasta och bröd men går inte upp så lätt för det.