19 år och Värmevallningar
Lider av värmevallningar som uppkommer ett flertal gånger om dagen. Det startar som en värme som sprider sig inifrån och runt ryggen och kokar upp ändå ut i öronen. Det pågår under några minuter varje gång och det är hemskt då jag bara svettas och inte kan koncentrera mig. Detta har pågått det senaste året och jag har svårt att säga om det kom i samband med min ryggoperation eller lite efter, minns ej. Får även ibland i samband med dessa "attacker" mycket snabb puls och jag känner hur snabbt hjärtat slår i bröstet på mig.
Har nu uppsökt läkare på vårdcentralen för mina problem men han visste inte riktigt vad det kunde bero på. Klimakteriet kunde han utesluta men jag känner mig verkligen inte som en nittonåring när jag drabbas av detta. Tog ett par blodprover och även en urinodling som jag ska få svar på i slutet av veckan. Är otroligt rädd för att man inte ska hitta vad problemet är och att jag ska få leva så här.
Jag tänkte i väntan på mina provsvar höra med er här om det är någon som känner igen dessa besvär eller har en idé om vad det kan vara? :)
Medarbetare på Skolios Ifokus.
När jag stressar.om jag har en tid att passa ex. Blir jag röd om öronen.🤔och svettig. Kan även hända annars också, men då i samband med ångestattacker.