Hjärtklappning
Är väldigt orolig för min pojkvän som verkligen inte mår bra just nu. Han har nu på senare tid hjärtklappning i stort sett varje dag! Så fort han anstränger sig minsta lilla så kommer det och det tar ett tag innan det försvinner. Men han upplever det ytterst otrevligt. För 1 år sedan var det kanske någon gång i månaden enligt honom och nu blir det bara värre och värre. Han känner också ett tryck över bröstet som kommer lite då & då. Han har tagit i stort sett alla EKG man kan testa. Och han har varit på sjukhuset väldigt många gånger. Även tagit blodprov osv. Inget visade något avvikande. Och nu den senaste veckan så har han även fått enorma svettningar, bara av att ligga i sängen, även kallsvettning och känsla av att benen domnat bort. Vet att han själv går runt och oroar sig och att det kan göra det hela värre men känns som att det här inte alls är särskilt frisk:/ Så någon som har någon aning vad detta kan vara? Kanske upplevt samma själv? Eller liknande? Väldigt tacksam för svar!
Det verkar ju som man undersökt honom ordentligt. Du skriver hjärtklappning. Är det att han känner hjärtat "högre" så att säga eller är det så att pulsen blir snabbare?
Är han stressad? Man kan få tryck över brösten av stress och då även känna av att hjärtat slår både hårdare och fortare.
/Maria
Ja de antar jag, han fick ju bli hämtad av ambulans också förra veckan. Som han förklarat för mig så säger han att det slår snabbt och ojämnt. Nja det tror jag inte, har aldrig hört honom nämna att han känt sig stressad eller liknande. Och hjärtklappningen kommer ju oftast då han tränar. Han tränar väldigt mkt och fick av en läkare höra att han hade "idrottshjärta".
Idrottshjärta är (har jag för mig) att en av hjärtats kammare är förstorad men det är oftast helt ofarligt och som sagt så har ju din kille fått sitt hjärta undersökt.
Man kan vara stressad inombords utan att det märks. Du skriver ju att han går runt och oroar sig så visst kan det påverka.
/Maria
Aa okej :) Ja så kan de ju vara, tack för svar :)