Fryser
Jag fryser så mycket hela tiden, jag vet inte varför? Inga av mina andra kompisar fryser. Det har kommit plötsligt och jag har alltid kalla händer vilket jag aldrig haft innan och jag sitter med tjocka tröjor, ändå fryser jag.
Några tips så jag kan bli varmare..`? min mamma kom in till mitt rum och sa att öppna fönstret för det var för varmt men jag låg under mitt vintertäcke och frös.
Jag är precis likadan! Min sambo kan vara i samma rum i t-shirt och shorts och vara varm, jag kan sitta med tjocktröja och jeans/mjukisbyxor men ändå frysa. Är så jämt in på hösten plus vintern 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Det är jobbigt :( Jag har aldrig vart såhär förr, asså aldrig oavsett årstid, så det är helt nytt :/
#2 Ja det är det verkligen 😕
Ja jag har haft det i flera år, minns inte riktigt när det började men fryser himla lätt :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kolla upp era sköldkörtelvärden.
Hur gör man det då? Kan det bero på att man gått ner i vikt kanske?
# 5 Har du gått ned i vikt genom egen försorg dvs bantat eller har du gått ned trots att du äter som tidigare? Eller har du någon ätstörning?

Om du har gått ner i vikt utan att det varit din mening och om det skett på kort tid så tycker jag du ska beställa tid på VC med det snaraste.
Du behöver helt klart kollas i vilket fall men om viktraset gått snabbt så ska du söka snabbt om inte kan du ta det lite lugnare men du ska ändå boka tid på VC.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
# 5 Man tar ett blodprov.
Har haft ätstörning under sommaren men det är okej nu..
Syrran har i flera år känns sig frusen när vi andra känt oss normala. Nu har hon dock äntligen tagit prover för sköldkörteln då hennes puls var lite hög när hon var på VC. Hon väntar på svar ännu, men hon har flera symtom som stämmer överens med struma. Så jag hade nog sökt läkare för att ta lite prover, kan såklart vara andra saker. Men sök hjälp för en chans att få må lite bättre!

TS är du helt säker på att din ätstörning är över? Vad fick du för behandling för den eller vad gjorde du för att den skulle gå över?
Frusenhet hör till när man tappar vikt och när kroppen är inställd på svält.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tänkte också på sköldkörteln, kolla upp! :)
Ja jag är säker jag äter massa mat ;) vet inte riktigt hur det gick över men det bara gick bort, ibland kan de komma dagar då jag äter en macka t frukost o lite i skolan o sen lite middag för jag måste.
Men tycker ni jag ska kolla upp de nu eller ska jag vänta några månader o se om det går över?
Gå efter hur du mår, om du anser att det drar ner din vardag så tex skolan påverkas så kolla upp det nu. Men om du anser att det inte är så jobbigt att leva med för tillfället så kan du avvakta, bara du kan avgöra hur du mår.
Ja isåfall avvaktar jag lite, klart det är jobbigt att frysa i skolan men jag klarar mig.