Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1910 ggr
Djurälskaren87
0

Jag mår inte bra vad kan de vara?

hej. jag har under en längre period inte mått bra fysiskt. det går från dag till dag,ibland känner jag inte igen symptomen alls. Symtomen jag känner är

illamående

yrsel

koncentrationssvårigheter

ljuskänslighet

huvudvärk

hjärtklappning

svårt att se ibland

svettas 

smärta ibland i öronen samt rygg och nedanför magen

kraftiga flytningar och illaluktande emellanåt

trötthet

ibland svårt att utala ord men de sker sällan

Något av dessa känner jag dagligen ibland samtidigt. Jag har mått bra hela dagen idag men så gick jag upp för en backe och jag började direkt känna mig svimfärdig och illamående och yrsel,var tvungen att gå in och lägga mig i sängen direkt när jag kom in och nu mår jag inte bra, har tom svårt att skriva och ser suddigt. 

jag har spiral och snusar om det kan vara till någon hjälp..

mongu
1

Om du inte redan varit i kontakt med en läkare tycker jag att du ska beställa tid på din VC. Du har flera symptom som behöver kollas.

Det är omöjligt att säga här vad du lider av.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Disturbed-Angel
0

Låter lite som B12-brist tycker jag.

Djurälskaren87
1

jag har ringt med det är långt väntetid och tänkte kolla om något känner igen liknande symtom osv därför jag skrev här. självklart vet jag att ni inte kan sätta en diagnos men ville bara skriva av mig…

Djurälskaren87
0

b12 brist innebär?

jag blir oerhört trött fort jag gör något ansträngande.

Disturbed-Angel
0

B12 är en vitamin som man behöver för att tillverka rödablodkroppar. Har man brist i det så kan man tillslut få anemi (blodbrist) vilket gör att man blir väldigt trött vid ansträngning, får hjärtklappning, svårt att minnas saker, mår illa , får svårt att koncentrera sig, man kan även bli deprimerad. Du kan läsa mer HÄR

Det är viktigt att du kollar upp detta så snart som möjligt, om det är b12 brist kan du få kroniska nervskador.

Djurälskaren87
0

läste lite om de och de verkar stämma men stod även att om man äter en varierad kost så uppstår inte b12 brist? och jag äter väldigt varierat och är inte vegan eller vegetarian.

Disturbed-Angel
0

#6 Jaa, Jag fick b12-brist trots att jag äter kött så kan vara värt att kolla upp ändå.

Djurälskaren87
1

skall absolut kollas upp! tack.)