Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: hjärt-lungsjukdomar
Läst 2432 ggr
emmeduvet
1

Får ont i innanför revbenen

Hej! Jag har under 5 dagar fått ont vid revbenen. Igår(Den 4:de dagen- 31 augusti) så började jag få ont på båda sidorna, men innan dess fick jag bara ont på högra sidan och det känns ömt när man tar vid revbenen och det känns lite när jag andas och sådant. Det kommer plötsligt och lite då&då, och det gör väldigt ont ett tag och sen går det över och så blir jag väldigt öm. Jag har inga rygg/hjärt/magbesvär och jag är 13 år gammal så jag blir orolig och hittar ingenting på nätet. Bör jag uppsöka doktorn? Vad kan det vara för något? Vad kan man göra åt det? Det är verkligen jobbigt och ingen förstår varför, eller vad det kan vara. Snälla hjälp, blir orolig.

Halvdansken
0

Växvärk?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

emmeduvet
0

Nej, det är inte växtvärk. Vet hur växtvärk känns o det är inte såhär.

[Wraith]
1

Någon inflammation i musklerna? Virus?
Lungsäckinflammation? Är det jag kan komma på.

Om du haft detta i 5 dagar (ja fler nu) så hade jag nog kontaktat läkare. Tror inte att detta är något allvarligt, men ibland behöver kroppen hjälp att läka sig. Förklara hur jobbigt det är för läkaren och be dem göra en ordentlig koll och kanske ordinera någon typ av smärtlindring som även hjälpa till med läkningsprocessen om det nu skulle vara någon inflammation eller likn.

Har du försökt prata med dina föräldrar? Tycker absolut du ska kontakta läkare!

[rosetten]
0

Det skulle kunna vara en revbenslåsning, vilket innebär att musklerna mellan revbenen krampar och det ger en huggande, plötslig smärta. Det är helt ofarligt, men obehagligt. En kiropraktor kan hjälpa till med det om det inte släpper av sig självt.

Dock är det alltid bra om även en läkare utesluter andra saker.