Kronisk Borrelia
Enligt en läkare så existerar inte kronisk borrelia. Jag tänker på min nu döda vän som gick omkring med en fästing i armhålan och såret blev infekterat. Detta var under andra världskriget så man visste inte så mykcet. Men han hade i hela sitt liv besvär av denna infektion och det dröjde innan han fick antibiotka.
Jag har haft borrelia som satte sig på nervsystemet (neuroborrelios) och jag fick hjärnhinneinflammation.
Jag var dålig väldigt länge efteråt och någon läkare nämnde kronisk borrelia vilket egentligen inte existerar.
Nu visade det sig att jag hade en växande hjärntumör så det var aldrig någon kronisk sjukdom i mitt fall.
Däremot vet jag att många patienter åker till Tyskland för att få långtidsbehandling av antibiotika för detta. Den behandlingen är inte godkänd i Sverige och jag är lite dåligt påläst om det är på gång eller inte.
/Maria
# 1 Det stämmer och till Norge. Läs artikeln så ser du.
Jo, jag såg det men sedan är ju frågan om det är en påhittad sjukdom eller inte?
/Maria
Personligen så tror jag inte att det är det.

En sjukdom är att räkna som kronisk om den varit i mer än 6 månader.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

En norsk läkare har förlorat sin legitimation efter att ha ordinerat antibiotika till en patient för "kronisk borrelia":
http://www.svt.se/nyheter/sverige/borrelialakare-mister-legitimationen
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
#6 Då är det inte bara i Sverige som diagnosen är tveksam.
/Maria
Min bästa kompis mamma är sjuk i borrelia. Hon fick en endaste liten fästing mellan tårna, tog bort den och fick symtom ganska snabbt. Blev behandlad och allt det där. Borrelian är borta enligt läkarna men hennes mamma har aldrig tillfrisknat. Hon har varit dålig sedan förra sommaren och har inte kunnat arbeta sedan dess. Hon är engagerad i Borreliaupproret och verkar bra påläst men jag själv är inte så insatt.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg