Söka upp läkare?!
Hej! I snart 1 vecka så har jag haft ont i magen,mellan revbenen, på revbenen,smarta över bröstet och lite tungt med andningen ibland. Har jag otur så sprider sig värken bak ryggen. Jag mår illa så där som när man är helt spy färdig, bajsar ungefär var 2-4 dag. Jag har provat ta det lugnt,äta lite mer,gå på toa men inget funkar! Detta håller på i ca 1 timme o 3-4 gånger om dagen. Vad kan detta bero på? Ska jag söka upp läkare? Tack på förhand! ❤❤❤❤❤
Jag tycker absolut att du ska söka läkare när du haft det i en vecka.
Det kan vara magkatarr och du kanske borde köpa något på apoteket så att du får igång magen lite oftare.
/Maria
Ok för det har ju blivit värre sen i början av vecka. Ska man göra det på vård centralen då? Är så rädd för att det kan vara något farligt men även fast jag inte tror det.
Vårdcentralen är ju alldeles utmärkt.
/Maria
Ok ska nog boka tid där. ❤ :)
Om det skulle vara något nu, vad som helst så har man ju bättre förutsättningar om man startar en tidig behandling (om nu behandling krävs). Ju längre man väntar ju större problem kan man då få med kroniska besvär, även om det bara skulle vara en magkatarr eller likn.
Så jätte bra att du söker läkare!
Tror det allra flesta känner en oro över symtom man inte kan sätta fingret på. Och många söker inte vård i tid pga det, för man är rädd för att få ett dåligt besked, så man väntar till det nästan är akuta symtom. Men ju tidigare man söker ju bättre förutsättningar har man även om det skulle vara något allvarligt. Och jag får väl erkänna att jag är av den typen, väntar alldeles för länge, men har börjat ta mig i kragen nu.
Förhoppningsvis så är det inget sådant för dig, kanske en virusinfektion eller en obalans i kroppen. Men med en bra läkare så kan man snabbt komma på fötter igen.
Bra skrivit! ❤❤❤ haha känner också igen mig där lite :)