Myror i kroppen
Jag har en sjukt konstig känsla i min kropp, framförallt i benen, det känns som jag har myror i hela kroppen… det kittlar och kryper och känns allmänt oroligt. Jag har varit hos doktorn väldigt många gånger, fått all möjlig medicin mot det som inte hjälpt, jag var tidigare deprimerad och gick till en terapeut och fick hjälp men det hjälpte inte heller. Jag är inte heller stressad av nånting för i övrigt mår jag jättebra, det enda som får mig att må dåligt är detta.
Min vardag är ganska normal, tränar dock inte men jag äter bra. Har aldrig fått några påpekningar om detta innan av någon läkare.
Är inte heller gravid, och har inte diabetes (har tagit blodprover och dom har inte sagt nåt)
Vad kan det vara? Detta känns verkligen hemskt
Restless legs kanske?
/Maria
Jag har redan kollats för det och det verkar inte vara det..
magnesiumbrist? jag hade samma, och sen jag började med magnesium är det borta!
Har redan käkat magnesiumtabletter, hjälpte inte
#2 Hur kollade man det? Det är ju ingen sjukdom man ser på några prover utan man ställer ofta diagnos utefter vad patienten berättar (anamnes)
/Maria
Dom gjorde ju det, frågade mig en massa frågor osv men dom sa ingenting om Restless legs
Du skrev att du redan har kollats för det, därför undrade jag vad man gjort.
Spontant när jag läser din beskrivning så tänker jag på restless legs men det kanske inte alls är vad du har. Kan du inte ta upp frågan nästa gång du är hos en läkare.
Det finns medicinering mot Restless legs.
/Maria
Vad för typ av medicinering då? För jag har varit hos läkaren säkert 1000 gånger känns det som, men INGEN har nämt Restless legs även fast jag dragit upp mina problem med krypningar i benen så hakar dom ändå upp sig vid mina muskelryckningar istället o det har jag redan fått medicin för, men jag antar jag får kolla upp mig ytterligare en gång till
Sifrol är en medicin som används.
Vad är det för muskelryckningar du har och vad är det för medicin du äter för det?
Man kan ju få biverkningar av vissa mediciner också.
/Maria
Har redan ätit sifrol, funkade inte
Ergenyl äter jag för det, men hade liksom krypningarna innan det.
#10 Men då måste väl de ändå haft funderingar om det kan ha varit Restless legs för Sifrol används som Parkinsonmedicin och mot Restless legs.
Ergenyl används främs för Epilepsi och bipolär sjukdom. Har du någon av dessa diagnoser?
Jag kollade i Fass och Ergenyl har som ovanlig biverkning (färre än 1000) myrkrypningar men du säger ju att du haft det redan innan.
Du får väl söka hjälp igen och hoppas på att man kan komma på vad det är till slut.
/Maria
Ja nej jag vet inte, Ergenylen fick jag ju för muskelryckningar, jag har inte fått någon av dom diagnoserna. Har dock fått diagnosen "Myoklonier" o då sa dom att jag skulle behandlas med Ergenyl för det, men mer än så har dom inte sagt.
Myoklonier som är muskelryckningar brukar oftast ha en neurologisk förklaring men det har du inte fått?
Om du upplever det som jobbigt så tycker jag du ska söka igen.
/Maria
Nej det har jag inte :/ har läst om det på nätet o allt och alla sidor säger att det är symtom för en neurologisk sjukdom.. men det har ingen läkare sagt nåt om. Men jag får nog kontakta en läkare igen för jag står verkligen inte ut med detta
jag har precis samma. Har du ätit nån medicin förut mot din depression? kan du känna att det även vibrerar inombords,främst i benen? har du/haft ångestproblem?