Här är jag igen...
Undrar bara om 47-48 kg är för lite för mig som är ca 1 och 50 lång… Vad säger ni? Ni vet bättre… Har svårt för att gå upp i vikt. :-/ Omnomnom
Jag är 162cm lång och väger 48-50kg och det är lite för mig! Så nej, det tror jag inte :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Om du mår bra och inte ser för smal ut så är det lagom för dig. Jag är själv 166 cm och väger lika mycket utan att det är för lite.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
jag tror att när jag låg på samma så hade jag rätt vikt jämfört med längd, men jag kan inte sånt utantill det är ju enklare med BMI (som sällan stämmer men neråt tror jag den stämmer lite bättre i alla fall) men du är ju för ung för att kolla enligt BMI.
Om du undrar för att folk klagar så bry dig inte om dom jag fick höra under hela min uppväxt av div skolsköterskor m.m. att jag hade anorexia fram tills jag berättade exakt hur mycket jag åt och då varnade hon mig för att jag skulle bli överviktig istället "jaa jag kan ju se där under dina haka att du går upp i vikt"
Det ledde till att jag hade som mål att gå upp i vikt och nådde till och med övervikt innan jag började äta vad som är normalt och bra för mig och gick ner igen (men även om alla sa att jag hade anorexia så var jag aldrig underviktig).
det viktiga är att du kan äta bra mat och rör på dig så att du är hälsosam än några kilon hit eller dit för i det stora hela så säger vikt inte mycket.
l'm back
Du är ju inte så gammal så din kropp kommer att förändras mycket ännu.
Jag tycker det verkar normalt.
Äter du och rör på dig bra?
/Maria

Jag tycker det inte är fel alls, beror på hur muskulös du är. Jag har hållit 48 kilo tills jag var 33-34 år. Men jag har aldrig idrottat eller tränat, så där fattades bara muskler, inte fett, och jag har aldrig sett mig själv som underviktig, tvärtom.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo