Cystoskopi
Genomgick undersökning hos oroliges för ganska så exakt 10 timmar sedan. Hade inflammation vilket gjorde att undersökningen kändes en hel del trots lokalbedövning. Nu blöder jag en hel del och det gör ont som bara den att kissa (nu snackar vi om taggtrådar) var förbi på akuten oc de sa att sålänge det kommer kiss kan kag vänta och se någon dag. Tänkte höra med Er om ni genomgått liknande och hur det var för Er dagarna efter!
Jag har gjort cystoskopi och minns att det sved ordentligt ett tag. Jag minns inte hur många dagar men det blev bättre oh bättre för att slutligen helt försvinna.
/Maria

Samma här har också gjort cystoskopi och det kändes rejält efteråt. Till mig sa dom att jag skulle kissa även om det gjorde jätteont.
Det gjorde jag och jag kan lova att det var tårar först men det la sig efter ett tag. Minns inte riktigt hur lång tid.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jo det var riktigt obehagligt igår, grät och grät efter varje toabesök och det kom mer och mer blod. Men efter en natts sömn känns det redan bättre även om det svider en hel del. Läser lite olika angående dricka, läkaren sa att jag ska dricka som vanligt dvs när jag är törstig men på vårdguidens sida står det att man gärna får dricka extra mycket så man minskar risken för UVI efter undersökningen. Så ska no försöka dricka lite mer, och hoppas att tabletten (antibiotika på f) som kag fick efter kan förhindra ytterligare problem. :) Tack för svar!
Dricka extra är inte fel efter cystoskopi även om det inte innebär att man ska hinka i sig trots att man inte är törstig. 
Eftersom jag bara gjort cystoskopi under narkos (flera gånger) vet jag inte hur själva undersökningen känns och inte hur det känns att kissa efter då jag alltid haft kateter av något slag men det svider duktigt i urinröret och blåsan känns liksom öm efter varje gång….
Med vänliga hälsningar
Chess
#4 Nej precis! Får jag fråga varför du sövts ner inför cystoskopi? Skönt var det ju inte, mer obekvämt, sen hade jag en rätt rejäl inflammation så det gjorde extra ont såfort han kom åt något, men det gick ju fort!
#5 Har stora problem med smärtor i blåsan + urinröret och är dessutom väldigt rädd pga dåliga erfarenheter tidigare så oftast när urologerna ska göra något måste jag vara nedsövd för att det ska gå överhuvudtaget.
Med vänliga hälsningar
Chess
Återbesök hos läkaren imorgon, troligtvis blir det cystoskopi igen då jag haft lite känningar i magen sedan jag slutade med antiiflammatoriskt.. Blev dock lite ledsen i hjärtat nu då jag och min älskling planerat en romantisk kväll på lördag då vi inte har kunnat ses på 1,5 vecka nu pga jobb och andra planer.
Har ni hört något om hur det funkar med sex efter? Samma dag förstår jag att man bör undvika eftersom det finns ökad risk för UV, men hur är det 2 dagar efter?
Förstår förstås att detta är individuellt, men om det handlar om en vecka så spelar det ju ingen större roll egentligen..
Jag gjorde en cystoskopi idag, jag har riktigt, riktigt ont och kissar taggtråd rent ut sagt.
Fick även silverkloridbehandling, och jag fick höra av en som gjort dom här behandlingarna att hon kissade taggtråd och hade uvi-liknande syntom efter varje behandling… Känner ni igen det? Jag är rätt för det eftersom att jag nu ska göra det här varje vecka, såhär vill jag inte må varje vecka?! Tror ni att det är cystoskopin eller kan det vara silverkloriden också? Försökt googla men INGEN klagar på problem efter silverkloriden… :(
Just silvkloridbehandling fick jag inte ont av, det skulle vara om man gör det i samband med cystoskopi skulle jag gissa..
Får jag fråga varför du ska behandlas med silverklorid?
(Ursäkta sent svar)

Tror också att det är pga sambandet mellan cystoskopi och silverklorid som gör att du haft ont efteråt. Har inte själv fått silverklorid men har behandlat patienter med det och inte hört någon klaga.
Silverkloridbehandling ges när man har långvariga problem med blåskatarr.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#9 Jag har ofta urinvägsinfektioner vilket har lett till att jag fått problem med att jag har trängningar och problem kroniskt eftersom att urinröret blivit för trångt av alla infektioner.
Gick över som tur var efter någon dag, men hemskt var det i minst 3 dagar! Fick en dunderinfektion på köpet också, såklart, vilket är ovanligt men jag är känd för att ha världens otur och får alla biverkningar som är ovanliga haha.. :)
#11 Då är vi två då med otur!