Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsömn-vila-och-avslappning
Läst 1623 ggr
Catta-
0

Vaknar innan väckarklockan

Ibland händer det att jag vaknar exakt en minut innan min väckarklocka ska ringa. Det är aldrig några minuter utan alltid en minut innan. Jag går aldrig upp samma tid varje dag men ändå händer detta på olika tider på mornarna. 
Någon som vet varför detta händer?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Liz85
0

Det kan bero på att det är nåt du längtar efter, typ ska flyga utomlands samma morgon eller ska göra något särskilt och klockan nånstans inuti dig tycker/känner av att det borde vara dags att gå upp snart.

Eller så kan du ju ha du sovit tillräckligt och inte behöver mer sömn.

Det förstnämnda brukar ofta hända mig. Jag har nämligen en sån där "händelseklocka" som gör att när jag längtar till något särskilt antingen vaknar före väckarklockan eller blir klarvaken omgående när det ringer och har inga som helst problem att kasta mig upp ur sängen. Till skillnad då mot en vanlig dag då klockan ringer och den där välbekanta känslan att man hellre vill dra täcket över huvudet o sova en timme till vanligen infinner sig… 😉

[tililili]
0

Att det är just en minut innan kan kanske bero på att klockan ger ifrån sig något litet ljud strax innan den ska ringa? klickar till lite