Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 5196 ggr
Swadika
0

Halsont utan feber

Jag har i nu två veckor haft otroligt ont i halsen. Det har som blivit sämre för varje dag tills för några dagar sedan då det blev pyttelite bättre med idag är det sämre igen. Det känns ungefär som när man har halsfluss, för det är inte vanlig halsont utan det är mer som i mandlarna. Halstabletter fungerar inte, varken vanliga man kan köpa i mataffärer eller sådana man kan köpa på apoteket. Har testat tre olika sorter. Det enda som fungerar är kolsyra och the men det hjälper bara i korta stunder. 

Jag kan knappt sova för att det gör så ont när jag sväljer och det har varit så i några dagar att det varit så illa att jag inte kan sova så det påverkar ju. Ringde sjukvårdsupplysningen för några dagar sedan men då sa de att jag skulle vänta ut. Men påverkar det min sömn och så.

Jag tänkte ringa vårdcentralen imorgon men ja någon kanske vet vad det kan vara eller vad man kan göra. Något knep så där :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

mongu
5

Hur ser du ut i halsen? Röd? Vita prickar på mandlarna) Ta en tesked och håll ner tungan så ser du hur halsen ser ut. Använd gärna en ficklampa om du inte ser.

Har du tagit Alvedon för att få ner smärtan? Det brukar lindra bra. 

Men självklart kan du ringa Vårdcentralen och be att få kolla din hals. Sen är det vanligast att man har feber när man har halsfluss men inte alltid.

Vårdcentralen kan ta halsprov för att se om du har streptokocker som är de bakterier som orsakar halsfluss. Sen finns det virus som ger samma symptom så det kan va nåt sånt du har också. 

Som du märker är det omöjligt på ett forum att säga vad det kan vara. Det kan bara sjukvården avgöra.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!