Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2746 ggr
bambiiii
0

B12 tuggtabletter- vart?

Hej! Nu är det så att jag har blivit vegetarian, för ganska länge sen, 1-2 år. Men nu när jag har börjat träna har jag fått tips från min utländska kompis, hon sa att jag kunde köpa "Vitafusion b12 tuggtabletter".

Jag har hört mycket gott om de, jag kan vara lite kräsen när det gäller vitaminer och neka p.g.a smaken, men det är som ett tuggummi och smakar hallon så det skulle nog vara "gott"

Vet ni vart man kan köpa de? de jag hittar är bara i USA och sånt, inte Sverige :(

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

veggie4every1
0

B12 Dots finns på Bodystore. Små rosa tabletter som smakar fruktigt och smälter på tungan. Jättegoda, äter en varje dag🙂

http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/b12-dots-500-mcg-100-st

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

bambiiii
0

1# Taack! :D Får man energy efter man ar tagit de? smakar de got? hehe :)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

veggie4every1
0

#2 Ja, dom är jättegoda🙂

Fast man får ju inte direkt energi efter man tagit dom. Energi på lång sikt i så fall, genom förhindrande av B12 brist.

Men det är absolut en god ide ändå att ta ett B12 tillskott.

Vill du ha energi så är det bättre med en "supersmoothie". Full med olika bär, frukt, nötter, hampafrön och dadlar. Det ger en energikick😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Mustangcab]
0

Fast jag tror att du behöver b12-injekltioner. Kontakta en VC och säg att du vegetarian så kollar de dina b-12värden.