Äta bra utan att gå ner?
Jag har bestämt mig för att bli lite nyttigare, nu när jag cyklar 1 mil/dag och är ute i över 1h och 30min (praktikant på ett hunddagis)
Men nu vill jag äta lite bättre, jag kommer ta lite chips på helgerna och läsk då och då, mest för att jag blir glad!
Till frukost, är müsli bra till filen/den naturella yogurten? Frukt mellan maten? Kan jag fortfarande ta en kopp kaffe med lite mjölk till en macka? Göra en dip och ha grönsaker till?
Som ni märker så vet jag inte så mycket om att äta "nyttigt". Jag vet vad man ska äta för att gå ner i vikt, men eftersom jag PRECIS gått upp till en ideal-vikt för min kropp så vill jag inte gå ner igen 🤔
Alla tips uppskattas! Och jag vill inte bli "super-mega-massa-nyttig", utan snarare bara lite mindre uppblåst kring magen, och se till att kroppen får bra med näring 🙂
Medarbetare på Skor iFokus
Den här videon är bra och hon förklarar vad man ska äta för att inte vara uppsvälld ;) Den är på engelska dock: http://www.youtube.com/watch?v=3hdw0WJU0hk
Redan sett den, prenumererar på henne, men tack ändå 🙂
Jag tycker att du redan är på väg! Du kan ju bli uppblåst i magen om du rör dej mer nu än innan. Rörelse sätter ju fart på kroppen på många sätt även magen.Jag tror inte på att vara allt för sträng med maten utan man får unna sig nåt gott i mellan åt. Bra dock att tänka bort vitt som socker vetemjöl och vitt ris o pasta.Det kan man ju bli uppblåst i magen och blodsockret åka jojo av.Men lita på din egen instinkt och lyssna på vad du själv mår bra av det är det bästa. Kaffe jo da jag dricker mitt morgonkaffe med gott samvete.För det blir inte så mycket mer under dagen.
Lycka till!
Tack för svaret! :)
Har börjat med 2 glas vatten med citron innan frukost, det har gjort under mot uppblåstheten och allt!
Jag tycker det låter som att du har bra idéer om hur du ska förbättra ditt ätande. Själv upplever jag det som att det alltid fungerar bättre om man inte gör något extremt utan börjar i liten skala och det verkar det som att du planerar. Skulle vilja tipsa om sidan Prosperum.se som du hittar här: www.prosperum.se där kan du hitta en del om energibalans :)