Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketthuskurer-egenvård
Läst 4505 ggr
mikkan01
0

Käken låste sig..

Vaknade imorse av att käken låst sig helt och hållet. Kan inte gapa mer än 1,5cm. 
Har alltid kunnat "knäcka" käken, varje gång jag tuggar på något så hoppar käken fram och tillbaka, alltså från mitten åt sidan.

Vet inte vad jag ska göra?? Får ju nästan panik när jag inte kan gapa, ska jag tvinga upp den? Det gör ju inte ont och det knäpper inte när jag försöker gapa utan det går bara segt och sen säger det stopp.

~mikkan

Smultronkaka
0

Jag har också en knakande käke som hoppar ur position ibland. När det hände första gången fick jag panik och öppnade munnen även om det gjorde ont och lyckligtvis hoppade den tillbaka.. jag vet inte om det är nått att rekomendera då jag kanske bara hade tur att inget gick sönder :O jag vet inte.. kan du vicka på käken i sidled? Du kanske borde gå till en läkare om du inte får tillbaka den..?

mikkan01
0

Fick lite panik så jag tvingade upp den…ont gjorde det och gör fortfarande men det är skönare än att inte kunna öppna munnen. 🤫
Ska till tandläkaren om några dagar så ska kolla där vad man kan göra..läste något om bettskena. 😮

~mikkan