Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 6467 ggr
DesK
1

OT-tråd 10

Nu är den gamla tråden lång, så vi fortsätter småprata här Glad

/Désirée

DesK
0

Ikväll blir det fest här, min äldsta dotter tog körkort idag! Skrattande

/Désirée

Maria
0

Åh, vad roligt. Hällsa din dotter och Gratulera stortGlad

/Maria

DesK
0

Nu blir jag väl av med min bil! Flört

/Désirée

Maria
1

Som sagt, smällar man får taSkrattande

/Maria

mongu
1

Fint väder idag soligt och gott. Har tillbringat dagen med att skölja upp dukar som jag sedan manglat.

Har återigen lovat mig själv att aldrig mera samla på mig mangeltvätt men det lär jag ju inte hålla.

Sitter här nu och är jättetrött så helt klart har det blivit för mycket för mig. Att jag aldrig lär migSkrikandes

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Sisa]
0

Hej på eftermiddagen!

Här regnar det..så trist!   Varit och tagit prover idag, gjort hälsundersökning och det känns bra.  Sånt man bör göra, men kanske glömmer bort lite..

# 5  Så svårt att låta bli sånt man vill ha gjort..och sen får man må dåligt efteråt..känner jag igen.  Hoppas Du mår bättre snart!

Ha en fin kväll Alla Ni!    Glad

mongu
0

Har idag varit på OTA (Ortopedtekniska avdelningen) för att få inlägg då jag har en väldigt ond punkt under ena hålfoten.

Döm om min förvåning när ortopedteknikern talade om att det är en hälsporre. Trodde i min enfald att det fick man under hälen. Men det kan komma längs hela den senskidan.

Så nu har jag tagit mått och får hämta inläggen i början av oktober.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
0

Jaha, då har jag också lärt mig något nytt. Jag trodde att man bara kunde få det under hälbenet.

Bra att du fick inlägg utprovade.

/Maria

DesK
0

Då har jag också lärt mig något nytt! Glad

Idag har jag fått körkort! Skrattande

/Désirée

Maria
0

Grattis här ocksåSkrattande

/Maria

DesK
0

Tack här också Maria! Glad

/Désirée

[sakring]
0

Grattis DeskSkrattande. Jag har precis varit handledare till en person som tagit körkort och jag vet att det är krävande i dagens läge även för den som ska sitta vid sidan av. Jag tog mitt för 36 år sedan.

Maria
0

Godmorgon alla. Ännu svårt att se vad för väder som väntas.

Det är i alla fall 15 grader ute och inga katter har väckt oss i nattFlört

/Maria

DesK
0

Tack Sakring! Jo visst är det mer krävande än förr, men det tycker jag faktiskt är bra, med tanke på trafiksäkerheten Glad

God morgon här är gråmulet men inte särskilt kallt, snart dags för tur med voffarna, därefter blir det en liten inköpsrunda Glad

/Désirée

Gittan
1

#9 Grattis

Sjukskriven september ut. Nu ska jag gå en långpromenad med hunden. Finns inget bättre sätt att koppla av än en promenad i den fridfulla skogen. Hoppas ni får en bra och trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
1

Godmorgon alla från ett mulet Göteborg och bara 10 grader.

Läste någonstans att det är inte höst förrän dygnstemperaturen har legat under 10 grader i 5 dygn i rad.

Med andra ord är det sommar fortfarande.Skrattande (Här i alla fall)

/Maria

mongu
1

Ja du sommar vad är det? Inte det som varit i år i alla fall. Här har varit nån variant av väder vet inte vad man ska kalla en årstiden.

Idag så skiner solen men här blir det lugnt.

Igår var jag hos mamma och hjälpte henne med en del ärenden. Hon har varit infekterad en lång tid och det har verkligen tagit på henne. Hon har vid nåt tillfälle tagit en kort promenad och knappt orkat ta sig hem för benen inte burit henne. Hon har rollator som tur är.

Men det är bekymmersamt känner jag som har en mamma som faktiskt klarat sig bra trots alla motgångar under några år. Hon bröt axeln för några år sen och därefter fick hon bröstcancer. Varje gång har hon rest sig igen men nu verkar detta tagit rejält på henne.

Så idag är jag trött efter gårdagen dels av det vi gjorde men också av oro för mamma.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Godmorgon alla.

Här är det inget särskilt på schemat denna ganska gråa söndag. Det har i alla fall slutat blåsa.

Det kommer bli en lugn dagTungan ute

/Maria

DesK
0

God morgon här är strålande sol, så det blir strax en prommis med voffarna Glad För övrigt står det trädgårdsarbete på schemat här.

/Désirée

Maria
1

Godmorgon alla som vaknar från ett blåsigt Göteborg.

Det är fortfarande ganska mörkt så svårt att se om himlen är blå.

/Maria

Maria
1

Idag är det regn och rusk här i Göteborg och jag ska strax iväg och jobba.

/Maria

Leffe
0

Dagen kommer att tillbringas på Thorax. Först ultraljud och några timmar senare gångtest. Ingen idé att åka hem emellan. Blir tid att titta på PAH-enhetens nya lokaler.

Maria
1

Godmorgon från ett grått Göteborg med endast 7 grader.

Idag ska vi gå på bio och se "En oväntad vänskap"Glad

/Maria

Leffe
2

Vad bra att det regnar ute. Då kan man med gott samvete sitta inne och titta på teven. Det är mycket att se från tidiga eftermiddagen till sena kvällen. Först ishockey och sedan speedway. Här blir det fyrkantiga ögon.

Sköt om er

Maria
0

Godmorgon alla.

7 grader och jag kan ännu inte se om det är klart eller mulet.

/Maria

DesK
0

God morgon 5 grader och ännu inte helt ljust här. Får bli lite ljusare innan det blir prommis med vovvarna Glad

/Désirée

Maria
1

Godmorgon alla. Nu är det fredag.Glad Har ni några helgplaner?

/Maria

Maria
1

Nu är det redan söndag.

Dagarna står som som spön i backen, likaså regnetSkrattande

/Maria

DesK
0

Det har du rätt i Maria! Fast här är uppsprickande molntäcke med antydan till sol och dags att ta en tur med voffarna Glad

/Désirée

Maria
0

Sitter här med en skrikande katt sedan några timmar tillbaks.

Lorents ska till tandläkaren 7.40 och har fastat sedan 22 i går kväll. Det innebär ju att hans galne kompis också har fått fasta vilket gjort att natten varit bedrövlig. Detta var väntat men ack så jobbigtFlört

Jag hittar inte kattselarna och koppel så jag får vira in honom i en filt. Transportbur funkar inte alls.

/Maria

Maria
0

Himmel vilken cirkus.

Nu har vi lämnat Lorentz hos veterinären. Jag kom in i väntrummet med honom inlindad i en filt och han ylade för fulla muggar.

Där sitter andra med sina väluppfostrade katter i transportburar och en satt t.om i en handväska.

Det kändes som han släppte halva pälsen och jag var genomsvett men nu har de tagit hand om honom.

Vi skulle väga honom och jag tänkte: det går aldrig, men veterinären satte han på vågen och han var stillaFörvånad Hon kunde till och med titta honom i munnen vilket jag har haft stora svårigheter med.

/Maria

mongu
0

Dessa små katter kan inte hjälpa att jag sitter här o ler. Skrattande

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Vi är hemma nu från tandläkaren och stackars Lorentz hade en varbildning under höger huggtand i nederkäken så den fick de dra. Tanden bakom hade FORL och var nästan uppluckrad. Han är sydd med några stygn och såret ska spolas varje dag hur nu detta ska gå tillObestämd

Han har fått antibiotika och värkmedicin och ska äta mer eller mindre flytande mat i 10 dagar så det får väl Moritz också hålla tillgodo med hur nu det ska gå, hehe.

Så dåligt samvete jag får. Har inte alls märkt att han haft ont. Han är den som älskar torrfoder mest och knaprar som sjutton. Jag har inte kännt någon svullnad på hakan heller. Det enda jag märkt är dålig andedräkt vilket jag trodde berodde på tandstenen.

/Maria

Leffe
1

Solen skiner och i kväll ska jag på kräftskiva

Sköt om er

Maria
1

Hoppas du får en fin kväll

/Maria

Leffe
1

Tack Det blir det säkert, men jag missar hockeyn och VM-finalen i speedway

mongu
2

Vi ska ut och äta med min syster och svåger. Det blir mamma, mina barn med respektive och barnbarn och min man och jag.

Vi ska fira 120 år. Min syster och svåger fyllde tidigare i år men nu är det dags för presenten.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
1

Åh, hoppas att ni får riktigt trevligt och Grattis till alla berördaGlad

/Maria

DesK
0

God morgon! Glad

Maria hoppas att dina katter snart blir som vanligt igen!

Jag ser fram emot en spännande dag som börjar med ett frukostmöte Glad

/Désirée

Maria
1

Godmorgon

Hoppas det blir en bra dag DesK.

Katterna lekte t.om igår kvällGlad

/Maria

Leffe
1

Idag får jag förhoppningsvis veta det jag känner - att jag mår bättre. Idag ska jag till PAH-mottagningen för utvärdering av nyas medicinen.

Maria
1

Håller tummarnaGlad

/Maria

Maria
1

Godmorgon alla.

Idag ska jag på hembesök till ett äldreboende.

/Maria

Leffe
1

Torsdag med allt vad det innebär. Verkar kallt ute. Jag ska ut en sväng under dagen hur som helst. Måste handla lite.

Sköt om er

DesK
0

God morgon! Idag är den en sån där at göradag, massor av olika sysslor som måste göras. Ser ut att bli en lika solig och fin dag som igår Glad

/Désirée

Maria
1

Fy, jag har haft en natt med mycket huvudvärk. Tur att jg inte ska iväg förrän klockan 12 idag. Ska på en disputation igen så det blir att bara sitta och lyssna (somna?)Obestämd

/Maria

DesK
0

Maria det är inte roligt med huvudvärk! Hoppas att den går över snart och att disputationen ändå blir intressant och trevlig! Glad

/Désirée

DesK
0

God morgon, här väntar ännu en dag med diverse olika sysslor. Ser ut att bli en solig dag, så jag tror att jag tvättar lite mattor och hänger ut dem Glad

/Désirée

Maria
1

Godmogon alla.

Det regnar och regnar. Det har regnat hela natten.

Nu var det ny vecka, nya tag.

/Maria

Leffe
2

Uppe med tuppen för en liten tripp upp till min födelsestad Sundsvall.

Sköt om er

Maria
1

Godmorgon alla.

Det ser mörkt och mulet ut och det har regnat i natt igen. Det är fyra grader ute.

Hoppas ni alla får en fin torsdag.

/Maria

Leffe
1

Någon har äntligen fått i gång belysningen uppe i himlen. Nu ska jag iväg och handla lite smågodis.

Sköt om er

Maria
1

Godmorgon alla från ett regnigt Göteborg. Känns som mer regel än undantag denna höstenObestämd

/Maria

Maria
1

Godmorgon alla.

Här är mörkt med det regnar inte och det är 2 grader.

Hoppas ni får en fin måndag.

/Maria

mongu
0

Godmorgon!

Idag är det väntan och åter väntan som gäller. Däremellan ska jag till sjukgymnasten för akupunktur och sen direkt till arbetsterapeuten för paraffinbad. (för händerna)

Om ni undrar vad jag väntar på så är det barnbarnet som vägrar komma ut. Det har nu gått två veckor över tiden och idag har dom fått åka in till förlossningen för igångsättning.

Så det är en aning nervöst.

Ha en bra dag! Mongu.

DesK
0

Oj vad spännande Mongu! Det går nog bra med barnbarnet! Glad

/Désirée

Maria
0

Jag håller alla tummar också.Glad

/Maria

Leffe
1

Sol och det återstår 54 dagar av år 2012

Leffe
1

I kväll ska jag för en gångs skull se TV-programet Plus som går i ettan. Där tar man upp ett fall där barnet i familjen drabbas av samma sjukdom (PAH) som jag har. Klockan 21 i TV1

Sköt om er

Maria
1

Så nu är det redan söndag.

Regnet det bara öser ner. Har inga större planer idag men igår fick vi klippt ner det som skulle i trädgården. Eller min man rättare sagt.Flört

/Maria

Maria
1

Sitter på jobbet i mörkret. Elen har gått på halva våningsplanet och det anmäldes i måndags men inget ljus i sikte.

Hoppas ni alla får en fin fredag.

/Maria

Gittan
1

#61 Effektiv arbetsplats med andra ord.

Ja så är det åter fredag och julen närmar sig. Första advent väntar utanför dörren. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
1

Här blir det en lugn stillsam fredag verkar det som.

Sköt om er

Leffe
1

Sitter och tittar på skidåkning i teven och det snöar. Tittar ut genom fönstret och det regnar. Vilka kontraster, men snön är vackrare.

Sköt om er

Leffe
0

Sitter med en kopp kaffe och ser på skidåkningen på teven

Maria
0

Oops, är det skidåkning?Skrattande Jag hänger aldrig med på sånt men jag önskar att jag hade intresse då det är mycket sport att titta på.

/Maria

Maria
1

Godmorgon. Sitter här i pyjamas och regnet smattrar mot taket i uterummet. Ska strax göra mig iordning för dagens arbetsinsats.

/Maria

Leffe
1

Snö ute. Då passar det bra att titta på vinterstudion tills hockeyn börjar

Sköt om er

Maria
0

Godmorgon. Sitter här i mörktret efter att min ene katt fått upp mig. Nu när jag är uppe har han gått och lagt sigSkrikandes

/Maria

DesK
0

God morgon! Glad Ha ha Maria så är det med våra kära husdjur Skrattande Vi får njuta av lysande stjärnor och adventsstakar. Här är -15 och det ser ut att bli en solig dag Glad

/Désirée

Maria
0

Godmorgon alla från ett svinkallt Göteborg. Här har kommit en massa snö ocksåSkrikandes Minus 8 grader är det och i Göteborg kan jag lova att det känns som sibirien med dessa grader.

/Maria

DesK
0

God morgon, hu Maria det är värre än våra minus 20 grader, för här är torrt och vindstilla.  Okej man får ta på sig ordentligt när man ska ut, det biter bra i näsan och kinderna, men vovvarna tycker det är jättemysigt Glad

/Désirée

Leffe
1

Mycket snö. Hörde just på trafikrapporten att motorvägen vid Södertälje är stopp. Långtradarna har fastnat. Motorvägen mellan Knivsta-Arlanda avstängd på grund av olycka. Nu stänger de av mot Gustafsberg helt för det är inte farbart.

Nu är det skönt att jag är sjuk och inte jobbar längre. Samtidigt  var det trots allt något speciellt att jobba i sånt här väder.

DesK
0

Idag fick jag min iFokusvinst! GladHär skriver jag lite om mitt första intryck av den Glad

/Désirée

Leffe
1

#74 Grattis

Idag är det teve för hela slanten. Skidor och hockey

Sköt om er

Maria
1

Godmorgon alla runt om i landet.

Nu är det måndag och en ny vecka.

Här är kallt men ser ut att blåsa mindre. Alltid någotFlört

/Maria

Leffe
1

Då är det två veckor kvar till den dagen man såg fram mot varje år när man var ung

Sköt om er

Gittan
1

Nu har de varnat att vi kommer bli riktigt insnöade i natt och i morgon.. Snön kommer från öster den här gången. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
1

Godmorgon alla.

Idag ska jag till fryshuset och kolla en massa nedfruset blod ända från 70-taletFörvånad med jobbet. Det gäller att ta på sig ordentligt.

Jag som är så frusen och avskyr att frysaSkrikandes

/Maria

Maria
1

Idag eller rättare sagt ikväll ska jag på julbord på Hamnkrogen på Liseberg. Det ska bli kul.

Tyvärr kan jag inte gå med på 5-kampen innan. Jag klarar inte av så mycket folk som rör sig och allt ljus och rörelse.

Det blir rena karusellen i huvudet då.

/Maria

mongu
1

Kul med julbord. Hoppas du får en bra kväll.

Ha en bra dag! Mongu.

Gittan
1

Ja sista skoldagen för barnen. Sedan börjar jullovet för dem. Ett jullov med snö och de är ju jätteglada. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
1

Hej alla. Befinner mig just nu i Sverige och passar på att hälsa på här inne. Är ledig från jobbet och ska fira jul och nyår i Whistlers skidbackar utanför Vancouver. Hoppas allt är bra med er.

Önskar er alla god jul och gott nytt år.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
1

#83 Roligt att "se" dig. Hoppas allt är väl. God Jul och Gott Nytt År till dig också.

/Maria

mongu
0

Kul att se dig och jag önskar dig God Jul och Gott Nytt år!

Ha en bra dag! Mongu.

Gittan
0

Här är temperaturen ute runt 0. På barnen som just kom upp sömndruckna verkar det vara många minusgrader på humöret. De brukar som tur är tina upp ganska snabbt. Önskar er alla en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

En fin solig dag. Underbart! Önskar er en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
1

Årets första skoldag för barnen. Livet börjar återgå till det normala efter helgerna och barn hemma. Önskar er alla en trevlig och bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
1

Nu på morgonen var barnen med om ett litet äventyr som kunde sluta illa. Skolskjutsen körde i diket i snön. Ja här har det kommit massor av snö igen. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
0

Oj dåFörvånad Skönt att det gick bra.

/Maria

Gittan
1

Jaha då är det söndag igen. Vet ni det innebär att i morgon är det måndagmorgon med barn som ska till skolan, arbete som väntar och en massa annat. Varför alltid denna känsla på söndagen om nästa dag. Det förstör ju nöjet med söndagen.

Önskar er alla en bra dag trots det.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
2

Jag håller med dig om att det är svårt att leva i "nuet" ibland.

Jag är nervös för ett återbesök hos läkaren imorgon som har bokat en timma. Därefter ska min arbetsgivare och försäkringskassan komma för att diskutera min framtid.

Jag känner mig alldeles villrådig och väldigt nervös för imorgon.

/Maria

mongu
1

Lycka till imorgon. Ska du ha med nån på besöket? Din man kanske? Alltid lättare tycker jag när man har nån med sig.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
1

Vi pratade om det men eftersom jag ska träffa FK och arbetsgivaren också så hoppar vi över det.

Däremot ska vi gå igenom så jag kan skriva upp mina frågor på en lista ikväll.

/Maria

Gittan
0

Burr vad det är kallt ute. Har varit ute och lämnat barnen till skolskjutsen och sedan på promenad med hunden. Burr vad det är kallt ute. Önskar er alla en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

DesK
0

Här är minus 20 och strax dags för morgonprommis med vovvarna som gillar detta väder Glad

/Désirée

Gittan
1

Sista helgen i kalla Sverige. Snart är det varma Rio som gäller i fjorton dagar. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
0

#97 Åh, det låter ju helt underbart.Glad

/Maria

Leffe
1

Idag teve för hela slanten. Tennis, bandy, trav.

Gittan
2

I morgon börjar vi vår färd mot 2-veckors besök i Rio de Janiero. Hoppas ni får lika trevligt här som vi får där. Misstänker förstås att vi kommer ha det lite varmare.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
1

Äntligen är långa januari slut och det är skönt tycker jag.

Idag har vi minusgrader igen så jag kan tänka mig att det är ganska halt ute.

Det är i alla fall FREDAGGlad

Min man ska på vinprovning ikväll. De är ett gäng som brukar träffas då och då.

/Maria

DesK
0

Hoppas vinprovningen var trevlig och givande!

Välkomna in till vår nya tråd!

/Désirée

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer