Svullet finger
Mitt finegr har en liten blåsa i mitten på översidan, den ärlite ljusare runt om och en lite rödaktig sak i mitten… Och hela fingret är svullet, men det gör inte ont. Vad kan det vara? Och hur kan jag minska svulladen, för det är den som skrämmer mig mest…
Vet inte om jag vågar stoppa en nål i blåsan. :s

Hur länge har du haft blåsan och vad beror det på att du fått den? Är det nåt du gjort?
Tycker inte du ska sticka hål på den för det är risk att du får in smuts och det blir en infektion i fingret.
Men om du haft den ett tag och inte vet varför så tycker jag att du kan visa upp den för en distriktssköterska på VC. Om sköterskan anser att nån läkare ska titta på fingret eller om du skulle behöva antibiotika så brukar det gå att ordna när du är där.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag tycker också det verkar som någon inflammation. Är fingret varmt? Rodnat?
Tycker som mongu att du bör uppsöka någon på VC.
/Maria
#1 Jag upptäckte den igår morse. Jag tycker att fingret inte är lika svullet som igår. Igår så var det mycket "hårdare", och det gick inte att trycka lika mycket på undersidan, idag kan jag trycka lite mer på udnersidan och är lite "mjukare". Jag hittade en insekt under min säng, skulle det kunna vara den som bitit mig? Blev sjukt skraj när mamma sa att det kan ha vart det…
Om det är värre imorrn så ska jag be mamma ringa vårdcentralen, om det har blivit ännu mjukare så är det väl bara att vänta ett par dagar till. :)
Fingret är inte varmt eller så, men liite rödare, dock så har jag lila/röda skiftande hudfärg, men just det fingret är faktiskt en aning rödare…
Igår värkte det när jag tryckte med fingertippen på något, men idag känns dte inte, så jag tror det börjar försvinna…
Pekfingret med blåsan har inte blivit bättre. Jag tycker att dom andra fingrarna också svullnat upp lite. Ska be mamma ringa vårdcentralen, men dom har väl inte öppet på söndagar så det får väl bli på måndag.
Tycker också att fingret börjat värka en aning, och livit betydligt rödare.
Idag är det lite mer svullet och "rynkan" längst ut på finjgret är nästan helt slät…
Jag läste här om något som liknar det jag har. Och det står att man ska avvakta då det oftast försvinner av sig självt. Mamma sa att jag kan gå till vårdcentralen på måndag när dom har öppen mottagning, och jag får väl hoppas att det är det som det står på länken…
Jag tror inte det är en inflammation, vad är då blåsan?
Jag tror också att det är bra att du går till vårdcentralen så någon kunnig får titta på ditt finger.
/Maria
Om det nu är insekten som orsakat detta så kan det vara en allergisk reaktion.
Min dotter när hon var yngre svullnade upp av myggbett.